اسقف اعظم کليساي رم ارتدوکس در قدس اشغالي با اشاره به شکست توطئه منطقه اي و بين المللي جاري عليه سوريه تصريح کرد: دشمنان سوريه دشمنان ملت فلسطين هستند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، عطاء الله حنا در گفتگو با شبکه تلويزيوني سوريه از قدس اشغالي درباره توطئه جاري عليه دولت و ملت سوريه گفت: بايد به دولت و ملت سوريه در برابر ايستادگي عليه توطئه جاري عليه اين کشور تبريک گفت. من ابراز همبستگي خود را با دولت سوريه اعلام مي کنم. بايد اقدام دشمنان سوريه را در هدف قرار دادن شبکه هاي تلويزيوني سوريه به ويژه شبکه تلويزيوني الاخباريه محکوم کرد. اين توطئه بيانگر آن است که رسانه هاي سوريه براي دشمنان و توطئه گران عليه اين کشور آزار دهنده و به سود مسئله فلسطين و امت عربي است . دشمنان سوريه تا کنون چيزي جز شکست در اين کشور برداشت نکرده اند. در حال حاضر جنگ جاري عليه سوريه بيشتر داراي بعد رسانه اي است. حادثه اي که عليه شبکه تلويزيوني الاخباريه رخ داد، داراي پيام ترساندن عليه همه فعالان سوري و رسانه هاي همسو با اين کشور است. شبکه هاي تلويزيوني سوريه از اين توطئه و حملات هيچ ترس و واهمه اي به خود راه نداده اند و به وظيفه ملي خود ادامه مي دهند و دروغپردازي هاي شبکه تلويزيوني مغرض را برملا مي کنند.

"من بر اين باورم توطئه عليه سوريه ادامه دارد ولي ملت سوريه به صورت يکپارچه در برابر اين توطئه ايستاده است."
 
"حاميان نظام سياسي در سوريه و گروه هاي مخالف داخلي در يک سنگر قرار دارند و بر اهميت گفتگو براي از بين بردن توطئه گران تاکيد مي کنند."

وي در ادامه تصريح کرد: من همچنين درود ويژه اي از شهر قدس براي ارتش سوريه دارم که قهرمانانه در برابر توطئه جاري ايستادگي کرده است. ارتش سوريه نماد وحدت اين کشور است. اعراب واقعي و حامي اصلي فلسطين از نظام سوريه و روند گفتگو و آشتي ملي در اين کشور حمايت مي کنند. توطئه جاري عليه سوريه تنها بشار اسد رئيس جمهور اين کشور و نظام سوريه را هدف قرار نداده بلکه همه ملت سوريه، فلسطين و همه کشورهاي عربي را هدف قرار داده است. بنابراين همه گروه هاي سياسي و احزاب در سوريه بايد در سنگري واحد اين توطئه را به شکست بکشانند. در صورتي که نظام سوريه از مواضع خود عقب نشيني مي کرد اوضاع متفاوتي را در اين کشور مي بايست شاهد بوديم. نظام سوريه با فشارها و مشوق هاي زيادي روبرو بوده است ولي سوري ها مقاومت کردند. امروز سوريه به دليل حمايت از قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطيني به ميهن خود مجازات مي شود. امروز همه گروه هاي فلسطيني بايد در کنار نظام سوريه باشند. ما از نظام سوريه که روند اصلاحات را در اين کشور اجرا کرده است و گروه هاي مخالفي که با مداخله خارجي مخالفت مي کنند حمايت مي کنيم. وظيفه همه فلسطينيان و کشورهاي عربي است که از همه طرف هاي سوري بخواهد بحران جاري در اين کشور از طريق گفتگو و به صورت مسالمت آميز حل و فصل شود.

عطاء الله حنا درباره سياست هاي خصمانه رجب طيب اردوغان عليه سوريه تصريح کرد: اردوغان با اين سياست ها اعتبار و احترام خود را در ميان کشورهاي عربي از دست داده است. تا چند ماه پيش در منطقه، به افرادي نظير اردوغان به عنوان فردي که مخالف اسرائيل و حامي فلسطين است نگريسته مي شد ولي حوادث سوريه دوستان و دشمنان واقعي ملت فلسطين را برملا کرده است.

"دوست سوريه، دوست فلسطين و دشمن سوريه دشمن فلسطين است. طرفي که دشمن سوريه است نمي تواند دوست ملت فلسطين باشد. اردوغان چهره واقعي و خصمانه خود را عليه ملت هاي عربي آشکار کرده است.  اردوغان که بخشي از توطئه جاري عليه سوريه است،نمي تواند دوست ملت فلسطين باشد. ما ميان دولت ترکيه و ملت اين کشور تفاوت قائليم. شمار زيادي از ملت ترکيه به شدت با مواضع دولت اين کشور در برابر سوريه مخالفت مي کنند. مواضع اردوغان به سود ملت ترکيه نيست."

"من قاطعانه باور دارم توطئه عليه سوريه توطئه عليه ملت فلسطين است. توطئه گران منطقه اي و بين المللي خواهان تضعيف و تجزيه سوريه بر اساس طرح هاي فرقه اي هستند تا به اسرائيل و طرح هاي نژاد پرستانه در اين منطقه کمک کنند."

برچسب ها: حنا ، اسقف ، فلسطین ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار