وزير بهداشت از رشد 241 درصدی ماموریت های اورژانس خبر داد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رشد 241 درصدی ماموریت های اورژانس کشور طی 6 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر مرضیه وحید دستجردی گفت: در سال 84 اورژانس کشور 927000 ماموریت سالانه انجام داده است که این رقم در سال 90 به 2239000 ماموریت افزایش یافته است.

وی افزود: خرید اولین بالگرد با مالکیت وزارت بهداشت نیز در این دوره انجام شده و پایگاه های امداد هوایی هم اکنون به 7 پایگاه رسیده است.

 وی اظهار داشت: در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، علاوه بر این، تعداد پایگاه های موتوری تحت اختیار اورژانس نیز 55 پایگاه است. ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز 2 پایگاه اورژانس دریایی راه اندازی کرده است.

بازرسی های شبانه روزی

دکتر دستجردی به بازرسی های شبانه روزی از اورژانس های بیمارستانی خبر داد و گفت: همه روسای دانشگاه های علوم پزشکی به منظور رسیدگی بهتر به وضعیت اورژانس های بیمارستانی و کسب رضایت بیشتر مردم تیم های بازرسی تشکیل داده اند که این تیم ها به صورت شبانه روزی از اورژانس بیمارستان ها بازرسی می کنند.

 وی تشکیل بخش تریاژ و کمیته تعیین تکلیف بیماران و نیز اقامت یک پزشک متخصص به صورت شبانه روز در اورژانس ها را بخش دیگری از کارهای انجام شده برای ساماندهی اورژانس های کشور نام برد و بیان داشت: اگر متخصص مقیم در اورژانس ها نباشد در ارزیابی ها از نمره بیمارستان ها کسر خواهد شد.

رضایت 80 درصدی با متخصص طب اورژانس
وی با اعلام اینکه اقامت متخصص طب اورژانس در اورژانس ها موجب کسب رضایت 80 درصدی مردم شده است گفت: در تمام اورژانس هایی که بالای 30 هزار مراجعه کننده سالانه دارند حضور متخصص طب اورژانس مقیم باعث کسب رضایت 80 درصدی مردم شده است.

معاونت درمان ارزیابی می کند
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون معاونت درمان ارزیابی کار بیمارستان ها را انجام می دهد، اظهار داشت: هم اکنون ارزیابی ها به عهده دانشگاه ها نیست و معاونت درمان راسا" اقدام به ارزیابی تمام بیمارستان ها می کند.

وی افزود: به طور مرتب بازدیدهای ستادی، قطبی و منطقه ای از اورژانس بیمارستان های کشور انجام می شود.

دکتر دستجردی اضافه کرد: برخی از مهم ترین شاخص های ارزیابی اورژانس ها درصد بیماران تعیین تکلیف شده زیر 6 ساعت، درصد احیای قلبی و ریوی موفق، میانگین زمان 5 مرحله تریاژ و همچنین درصد ترخیص زیر 12 ساعت بیماران است.

وی با اعلام اینکه این شاخص ها در بیمارستان های تهران 50 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: در تهران هر شب تیم بازرسی از بیمارستان ها بازدید کرده و گزارش می دهند که این کار باید الگوی تمام کشور قرار گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار