رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان از تصويب 7 هزار و 405 طرح كشاورزي در قالب اجراي طرح توسعه كشاورزي مهر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، كيخسرو چنگلوايي در نشست كارگروه كشاورزي خوزستان  اظهاركرد: ميزان سرمايه‌گذاري اين طرح‌ها به بيش از 502 ميليارد تومان مي‌رسد، در حالي كه مبلغ در نظر گرفته شده براي طرح توسعه كشاورزي در استان 473 ميليارد تومان است.

وي افزود: بيش از 85 درصد طرح‌هاي به تصويب رسيده كشاورزي استان مربوط به سازمان جهاد كشاورزي استان، 2/9 درصد طرح‌ها به سازمان صنعت و معدن، 4/1 درصد به اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان، 9/2 درصد به كميته امداد امام خميني(ره) و حدود يك درصد به اداره بهزيستي مربوط مي‌شود.

چنگلوايي تصريح‌كرد: تعداد 4700 طرح تا كنون معادل حدود 65 درصد كل طرح‌‌ها به مبلغ 27 ميليارد تومان به بانكها معرفي شده است. در حال حاضر نيز چهار ميليارد و 700 ميليون تسهيلات به متقاضيان طرح توسعه كشاورزي پرداخت شده است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان ادامه‌داد: اميديه با دريافت يك ميليارد تومان تسهيلات بيشترين ميزان دريافت تسهيلات را داشته است و شهرهاي دزفول و باغملك نيز از نظر ميزان دريافت تسهيلات پس از اين شهر قرار مي‌گيرند.

در ادامه اين نشست نيز عزيز اورشم مديركل منابع طبيعي و جنگلداري خوزستان گفت: تاكنون 220 هزار هكتار از عرصه‌هاي طبيعي استان براي استفاده در طرح توسعه كشاورزي شناسايي و مكان‌يابي اوليه شده است.

وي افزود: اين اراضي بر اساس بررسي‌ها و شناسايي استعدادهاي اوليه به كارگروه كشاورزي استان پيشنهاد شده است./س

برچسب ها: تصویب ، طرح ، کشاورزی مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.