رئيس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان گفت: طرح امداد تابستانه اورژانس در خوزستان از ابتداي تيرماه آغاز شده و تا پايان شهريورماه ادامه مي‌يابد و در اين طرح تمركز نيروهاي اورژانس بر كاهش آمار غرق‌شدگان در رودخانه‌هاي استان است.

سيد اسدالله موسوي در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان اظهار كرد: طرح امداد و نجات تابستانه امسال با همكاري پليس راه، جمعيت هلال احمر و راهداري در استان خوزستان آغاز شده است. در فصل تابستان ورود مسافر به استان اندك است و بيشتر در مسيرهاي خروجي شاهد افزايش تراكم هستيم، به همين دليل حجم كار در شهرها كاهش مي‌يابد؛ با اين وجود در استان خوزستان مهمترين مشكل در حاشيه رودخانه‌ها است.

وي با بيان اينكه معمولا در فصل تابستان با افزايش آمار مغروقان در خوزستان مواجه مي‌شويم، افزود: در سال جاري با هدف كاهش ميزان مغروقان تدابيري اتخاذ شده و هماهنگي لازم با مسئولان شهرستان‌ها نيز انجام شده است. در حال حاضر اكيپ‌هاي اورژانس در مناطقي كه شهروندان براي شنا مراجعه مي‌كنند مستقرند و در صورت بروز حادثه به سرعت وارد عمل مي‌شوند.

موسوي تصريح كرد: از سازمان آتش‌نشاني و جمعيت هلال احمر نيز خواسته شده كه اكيپ‌هاي خود را در محل‌هاي مورد نظر مستقر كنند تا از طريق افزايش نظارت، آمار غرق‌شدگي در تابستان جاري كاهش يابد. در استان خوزستان علاوه بر رودخانه‌ها، تعداد زيادي كانال آب هم وجود دارد و اين كانال‌ها نيز تحت پوشش هستند؛ بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، پيش‌بيني مي‌شود شاهد كاهش 30 درصدي آمار تلفات در رودخانه‌ها در تابستان امسال باشيم. هماهنگي لازم با مسئولان سازمان آب و برق نيز در حال انجام است تا كانال‌هاي آب‌رساني با هدف افزايش امنيت حصاركشي شوند.

رئيس مركز اورژانس و فوريت‌هاي پزشكي خوزستان خاطرنشان كرد: اكيپ‌هاي جاده‌اي اورژانس نيز به صورت روزانه از ساعت 8 تا 11 صبح و 19 تا 22 در محل‌هاي تعيين شده مستقرند. همچنين پس از پايان طرح تابستانه، در دو هفته ابتداي مهرماه نيز طرحي ويژه آغاز مي‌شود؛ در اين طرح دانش‌آموزان مقطع ابتدايي گروه هدف خواهند بود و آموزش‌هايي در زمينه نحوه صحيح عبور از خيابان، خريد نكردن از دستفروش‌ها و مواردي مانند آن از طريق عكس و اسلايد به آنها ارائه مي‌شود.

موسوي گفت: در اين طرح اكيپ‌هاي اورژانس در اطراف مدارس مستقر مي‌شوند؛ معمولا بيشترين حوادثي كه براي دانش آموزان رخ مي‌دهد در دو هفته ابتداي مهر ماه است و بيشتر دانش‌آموزاني كه گرفتار اين حوادث مي‌شوند نيز كلاس اولي هستند./س

برچسب ها: کاهش ، تلفات ، تابستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.