شبكه الميادين اعترافات يکي از مزدوران اسرائيلي را که در مسموم کردن عرفات نقش داشت، پخش کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، به گزارش این شبکه، یکی از مزدوران اسرائیلی اعتراف کرد یاسر عرفات بر اساس مسمومیت درگذشت. شخصیت های فلسطینی آریل شارون نخست وزیر اسبق اسرائیل را به مسموم کردن عرفات متهم کرده بودند.

یک سال قبل از مرگ عرفات، رسانه های غربی و عربی بخشی از گفتگوی شارون و جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا را منتشر کردند که شارون در این گفتگو از بوش خواسته بود از شر عرفات خلاص شود. بوش از شارون خواست این امر را به مشیت الهی بسپارد ولی شارون گفت خداوند در برخی موارد به کمک نیاز دارد.

این مزدور اسرائیلی گفت: "دو ماه پس از مرگ پدرم جوانی موسوم به ... نزدم آمد و مرا به قدس برد و شغلی برایم فراهم کرد. پس از یک هفته مرا با شخصی با نام یورام آشنا کرد و توافق کردیم با یکدیگر کار کنیم. سپس به مرکزی در شهرک معالیه ادومیم در نزدیک بیت حنا رفتیم. یورام در آنجا مر با نظامیانی آشنا کرد و سپس کارت، لباس نظامی و سلاح به من دادند. دو تا سه ماه آموزش دیدم و سپس به همراه یورام به قدس رفتم."

"پس از دو تا سه ماه که در قدس بودم، یورام با من تماس گرفت و به همراه ده تا بیست نظامی به نزدم آمد. این نظامیان یک تلویزیون بزرگی( ال سی دی ) را روشن کردند و از طریق آن رام الله و ساختمان استانداری،پل، اتاق یاسر عرفات و آشپزخانه را مشاهده کردیم. به من گفتند قرار است عرفات را مسموم کنیم. به ما پول نیز دادند. این دیدار در ماه های ژوئن و ژوئیه سال 2004 رخ داده بود".

"زمانی که بسته سم را به ما دادند تهدید کردند در صورتی که این ماموریت را انجام ندهیم ما را خواهند کشت. ما بسیار ترسیده بودیم. به سوی ساختمان استانداری رفتم و به نگهبانان گفتیم که در آشپزخانه کار می کنیم. قبل از این که وارد آشپزخانه شویم یکی از نگهبانان ما را مشاهده کرد و گفت کجا می روید. ما گفتیم به آشپزخانه می رویم. وی گفت شما را تا کنون در آشپزخانه ندیده ام. ما به وی گفتیم از ... سوال کن وی از این فرد سوال کرد و آن فرد نیز گفت ما در آشپرخانه کار می کنیم".

"ما توانستیم وارد آشپزخانه شویم. دو آشپز لباس آشپزی سفید رنگ بر تن داشتند. زمانی که وارد شدیم در حال تهیه غذا بودند. غذا از برنج، هویج و مرغ سرخ شده تهیه شده بود.
به آشپز گفته شد که سم را در داخل غذا بریزد ولی یکی از آشپزها مخالفت کرد و گفت می ترسم."

"آشپز دومی گفت نمی ترسم و سم را در داخل برنج و سوپ ریخت. من به همراه دو آشپز و ... بقیه افراد وارد دفتر عرفات شدیم. به وی سلام کردیم و عرفات نیز به ما جواب داد. غذا را پیش روی وی قرار دادیم. در دفترش فردی به نام الحبشی یا الحبش حضور داشت."
برچسب ها: اسرائیل ، عرفات ، اعتراف ، مسموم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار