حجت‌الاسلام عبدالجواد غرویان امام جمعه نیشابور پس از گذشت بیش از 32 سال تغییر کرد و حجت‌الاسلام اسماعیل مقری مؤذن جایگزین او شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، در این مراسم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گفت: آقای غرویان در حین خطبه‌ها گفتند حاضرند امام جمعه موقت باشند و این نشان دهنده تواضع ایشان است.

حجت‌الاسلام ابراهیم معادی افزود: علما و مردم، ارادتمند ایشان هستند و از وجود ایشان بهره‌ها خواهند برد.

وی با اشاره درخواست آقای غرویان از آیت‌اله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر معظم رهبری مبنی بر اینکه آقا این بار را از دوش ما بردارند، گفت: آقای مقری متمایل بودند آقای غرویان ادامه بدهند و هر دو به یکدیگر ارادت دارند.

وی یادآور شد: ایشان با توجه به برخی مسئولیت‌هایی که دارند باید شش ماهی را بیشتر در خارج از نیشابور حضور داشته باشند و ان‌شاء‌اله بعد مستقر می‌شوند.

او با اشاره به اینکه نماز جمعه هفته آینده را حجت‌الاسلام مقری اقامه می‌کند، خاطرنشان کرد: البته امام جمعه جدید در این مدت شش ماه به نیشابور رفت و آمد دارد.

امام جمعه جدید نیشابور هم گفت: درخت وقتی شاداب است که رو به رشد باشد.

حجت‌الاسلام مقری افزود: درخت به برکت ریشه می‌تواند رشد کند و جوانان باید به یاد داشته باشند که به پشتوانه بزرگترها می‌توانند رشد کنند.

وی با بیان اینکه آقای غرویان استاد و سایه سر ما هستند، اضافه کرد: وجود ایشان تاکنون برکات زیادی برای شهر داشته باشد.

امام جمعه سابق نیشابور نیز گفت: هر وقت فرصتی پیش می‌آمد خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدم به ایشان عرض می‌کردم آقا تا کی امام جمعه نیشابور باشم که آقا پاسخ می‌دادند شما خودتان بمانید.

این اواخر بعد از اصرارهای من، آقا از آقای تقوی خواهان جایگزین شدند.

غرویان افزود: آقای معادی به من گفت: دقت کرده‌ایم کسی را بیاوریم که شما هم قبول داشته باشید./س

وی اضافه کرد: وقتی نظر من را در خصوص آقای مقری پرسیدند بسیار خوشحال شدم؛ زیرا ایشان فردی متدین، خوش‌بیان، خوش‌چهره و خوش اخلاق هستند.

در مراسم تودیع و معارفه این مسئولان روحانی شهرستان، رئیس نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی، معاونان فرماندار و جمعی از مسئولان نیشابور در مسجد جامع، حضور داشتند.

حجت‌الاسلام معادی حکم امام جمعه جدید را که از سوی آیت‌اله ناصر تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به مدت سه سال امضا شده بود، قرائت کرد.ح.ص/


برچسب ها: امام ، جمعه ، نیشابور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.