قابليت توليد کاتاليست هاي موردنياز کشور در داخل وجود دارد و مي توان نيازهاي کاتاليستي کشور را برطرف کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي ، رئيس پژوهشگاه شيمي و مهندسي شيمي ايران بابيان اين که با وجود دانش فني مطلوب متخصصان ايراني در حال حاضر قابليت توليد کاتاليست هاي مورد نياز کشور در داخل وجود دارد، اظهار داشت : با همکاري تنگاتنگ ميان پژوهشگاه هاي نفت، شيمي و دانشگاه ها و انجام کارهاي علمي مي توان نيازهاي کاتاليستي کشور را برطرف کرد.
منصور انبيا افزود: هم اکنون سالانه ميليون ها دلار براي واردات کاتاليست موردنياز صنايع هزينه مي شود ، در حالي که مي توان تمام نيازها را در داخل کشور تامين کرد.
وي افزود: ايران در زمينه علم و فناوري پيشرفت هاي خوبي داشته و به عنوان يک کشور در زمينه توليد علم در دنيا مطرح است؛ بنابراين مي توان با اقدام هاي اصولي و علمي تمام نيازهاي خود را در داخل توليد کرد.
انبيا ادامه داد: در 10 سال اخير رشد علم در آمريکا از 38 درصد به 28 درصد کاهش يافته است و در مقابل کشورهايي مانند ايران در فراز بالاتري قرار گرفته اند که اين موضوع نشان از تغيير و جابه جايي توليد علم در ميان کشورهاي دنيا دارد.
رئيس پژوهشگاه شيمي و مهندسي شيمي ايران گفت : توسعه مسير علم و دانش
ضروري است و هم اکنون کمتر از 20 درصد ظرفيت هاي دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمي در کشور استفاده مي شود.
وي تصريح کرد: 80 درصد ظرفيت مراکز علمي و پژوهشي بدون استفاده و برنامه ريزي رها شده و نياز است که برنامه ريزي علمي و اصولي براي بهره وري از فضاهاي آموزشي دانشگاهي و توان علمي دانشجويان انجام شود./عب
برچسب ها: کاتالیست ، تولید ، بومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار