علي رغم آمادگي بانوان كاراته كار جهت حضور در مسابقات جهاني ونزوئلا اما به دليل عدم بودجه ي كافي در اعزام ورزشكاران اين حوزه بانوان كاراته كار بر خلاف آقايان از اعزام به مسابقات جهاني محروم هستند.

نگيني در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، گفت: در هفته ي پيش ديداري با فاطمي نسب سرپرست فدراسيون ناشنوايان پيوند اعضا و بيماران خاص جهت بررسي شرايط اعزام ورزشكاران كاراته كار به مسابقات جهاني ونزوئلا برگزار كرديم و در اين جلسه در خصوص موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر نشستيم و در نهايت بر عدم اعزام بانوان به اين مسابقات و فراهم كردن امكانات مناسب براي آمادگي هر چه بيش تر مردان كاراته كار در اين مسابقات تصميم گيري شد.

وي ادامه داد: در راستاي برنامه هاي ريخته شده كاراته  كاران ناشنوا از 23 تا 30 تير به مدت يك هفته در اردو به تمرين مي پردازند و سپس با شروع ماه مبارك رمضان اردو و تمرينات تيم ملي كاراته به مدت يك ماه تعطيل مي شود و دوباره پس از ايام مبارك در تهران براي كاراته كاران اردوي آمادگي برپا كنيم.

نگيني افزود: فاطمي نسب رئيس فدراسيون ناشنوايان پيوند اعضا و بيماران خاص تمام تلاش خود را جهت موفقيت ورزشكاران ناشنوا و  اعزام آنها به مسابقات برون مرزي به كار گرفته است اما متاسفانه بودجه اي كه در اختيار اين فدراسيون تعلق گرفته است در قبال وسعت و گسترش حوزه هاي اين مجموعه اندك و ناچيز است علي رغم اينكه ورزشكاران مستعدي در اين فدراسيون و زير مجموعه هاي آن فعال هستند اما بدليل مشكلات مالي آن طور كه شايسته ي آنها است به ورزشكاران توجه و اهميت داده نمي شود.

رئيس انجمن افزود: اعزام تيم ملي رزمي ناشنوايان به مسابقات جهاني هنرهاي رزمي براي فدراسيون ناشنوايان بسيار پر هزينه است طبق بررسي هايي كه انجام داديم فقط هزينه بليط هواپيمايي ورزشكاران به اين مسابقات حدود 3 ميليون تومان است و با توجه به شرايط فعلي  و مسابقات المپيك بيش از اين نمي توان از فدراسيون انتظار داشت چرا كه فاطمي نسب با تمام وجود به ورزسشكاران اين حوزه خدمت مي كند اما متاسفانه بضاعت مالي فدراسيون محدود است.

نگيني افزود: تيم ملي كاراته ناشنوايان براي نخستين بار است كه به مسابقات جهاني اعزام مي شوند از اين رو تمام  تمرکز هدفمان بر موفقیت و کسب تجربه کاراته کاران معطوف است البته برنامه هایی برای بانوان کاراته کار نیز طراحی شده است که طبق زمان مشخص برنامه ها را عملی می کنیم.

رئیس انجمن کاراته تصریح کرد: با توجه به اینکه المپیک ناشنوایان در تیر ماه سال 92 در صوفیا بلغارستان برگزار می شود لذا در مهر ماه سال جاری مسابقات انتخابی کشور در دو بخش مردان و زنان کاراته کار برگزار می کنیم و برترین کاراته کار زن و مرد را گزینش و برای حضور در المپیک پرورش می دهیم.

وی تصریح کرد: اردوی 23 تیر تیم ملی با حضور 12 جودوکار آغاز می شود و در نهایت در 6 وزن بر مسابقات جهانی هنرهای رزمی اعزام می شویم البته به دلیل اینکه در بخش اپن هم شرکت می کنیم ازاین رو 7 جودوکار راهی مسابقات می کنیم.

نگنینی افزود: فاطمی نسب سرپرست فدراسیون ناشنوایان پیوند اعضا بیماران خاص به صراحت پیشرفت ورزش ناشنوایان را خواهان بود و در حد توان قول مساعدت مبنی بر حل مشکلات و معضلات ورزش ناشنوایان داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری و حمایت مسئولین ورزشی در آینده ای نزدیک ورزشی و ورزشکاران حوزه فدراسیون ناشنوایان، پیوند اعضا و بیماران خاص با کمترین حاشیه و مشکلی به فعالیت بپردازند.

رئیس انجمن ادامه داد: مسابقات جهانی هنرهای رزمی ونزوئلا برای ارتقا سطح فنی و تجربه کاراته کاران و همچنین تیم ملی جودو و تکواندو که در این مسابقات شرکت می کنند بسیار مفید است و فرصت مناسبی است که ورزشکاران سه حوزه محک جدی بخورند و برای مسابقات المپیک 2013 ناشنوایان با آمادگی بیشتری ظاهر شدند.

وی ادامه داد: در صورت درخشش و کسب مقام از سوی ورزشکاران سه حوزه،‌انگیزه آنها برای مسابقات المپیک افزایش می یابد و با اعتماد به نفس بالاتری مقابل حریفان خود ظاهر می شوند.

نگینی خاطر نشان کرد: با ادغام فدراسیون ناشنوایان با پیوند اعضا و بیماران خاص مخالف بودم چرا که از هنگام اتخاذ این تصمیم مسئله کمبود بودجه برای من واضح و روشن بود ولی امیدوارم مسئولین وزارت ورزش که نقش اول واصلی در ادغام داشتند بودجه این فدراسیون را افزایش دهند تا مشکلات ورزشکاران این حوزه کاهش یابد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار