اگر يك ارگان دولتي با يك موسسه غيردولتي از فيلم حمايت كند سياست‌هاي خود را به آن فيلم تحميل مي‌كند.

رهبر قنبري كارگردان در مصاحبه با حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:  سينماي مستقل دو جنبه دارد يك جنبه در انديشه و محتوا و يك جنبه ديگر آن در صورت است و اگر شما بتوانيد سرمايه و پول براي ساخت فيلم خود پيدا كنيد صورت مسئله را حل كرده‌ايد ولي اگر انديشه و محتوا را داشته باشيد ولي پولي و سرمايه‌اي براي ساخت فيلم نداشته باشيد فيلمي ساخته نمي‌شود.

وي در ادامه افزود: اينكه پول و انديشه مستقل را داشته باشيد يك رويا و امر ايده‌آل است ولي موسسه يا ارگان دولتي كه پولي براي ساخت فيلم به شما مي‌دهد مي‌خواهد سياست‌ها و منافع خود را به شما تحميل كند و در اين صورت هرگز سينماي مستقل واقعي وجود نخواهد داشت.

كارگردان فيلم "پرنده باز كوچك" گفت: نوعي سينما داريم به عنوان سينماي آماتور كه خيلي‌ها مي‌پندارند كه اين نوع كار به معناي كار مبتدي است ولي اين ديدگاه اشتباه است چون در اين نوع سينما هزينه‌ها پايين است، خود فيلم‌ساز و يا نزديكان او بودجه فيلم را تامين مي‌كنند كه دراين صورت هم در فرم و همدر محتوا مستقل هستند و حتي بهترين حرفه‌اي هاي جهان نيز آماتور هستند.

قنبري در ادامه گفت: سينما يك هنر تجربي است و تجربه‌گرايي در هنر به نقاش برمي‌گردد  براي نمونه نقاشان كوبيسم و امپرسيونيستي تجربه گرا بودند و در دوران خود مسخره مي‌شدند همانطور كه در سينما نيز ژان لوك گدار مورد تمسخر واقع ميشد د ر حالي كه از پايه‌گذاران موج نوبود.

وي در پايان گفت: هنر زماني مي‌تواند مستقل باشد كه جامعه آماده اين تفكر باشد و در تمامي شئونات خود از قبيل سياست، فرهنگ، اقتصاد و غيره مستقل باشد انديشه‌هاي نو و مستقل حتي پاپ آرت براي جامعه لازم است و نبايد تحول خواه باشيد ولي از نظر تكنيكي عقب بيفتيد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار