قلعه دهشاد تنها قلعه روستاي استان تهران كه هنوز هم سكونت در آن ادامه دارد مرمت مي‌شود.

محمد حسين فراهاني رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان  تهران به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: اين قلعه در ضلع جنوبي خيابان اصلي روستاي دهشاد از توابع دهستان رزكان بخش مركزي شهرستان شهريار واقع شده است.

وي افزود: سردر آجري اين بنا در دوره قاجار ساخته شده خود قلعه احتمالاً قبل از دوره قاجار و يا اوايل اين دوره ساخته شده است.

فراهاني تصريح كرد: اين قلعه حدود 14 هكتار بوده و با تخصيص اعتبار 100 ميليون تومان مرمت مي‌شود.

رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران بيان كرد: مرمت اين بناي تاريخي هفته آينده آغاز و بايد تا پايان سال جاري به اتمام برسد.

وي اظهار داشت: پس از مرمت قلعه دهشاد به عنوان كاروانسرا كه فعاليت‌هاي فرهنگي انجام مي‌دهد مورد استفاده قرار مي‌گيرد همچنين به يك مجتمع گردشگري براي جذب توريست هم تبديل مي‌شود.

فراهاني تاكيد كرد: اين قلعه تاريخي پس از مرمت براي توسعه ميراث فرهنگي و گردشگري به بخش خصوصي با نظارت سازمان ميراث فرهنگي واگذار مي‌شود.

رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مركزي تصريح كرد: شهرستان‌ها براي توسعه گردشگري روستا‌هاي خود بايد به مفاخر، مشاهير و ارزش هاي فرهنگي استان توجه و آن ها را معرفي كنند تا بتوانند گردشگران بسياري را جذب كنند و به همين منظور بايد به طور جدي به اين موضوع بپردازند و اعتبارات مورد نياز خود را در شوراي برنامه‌ريزي استان‌ها در نظر بگيرند.

شايان ذكر است، بر اساس شواهد باستان‌شناسي و تاريخي منطقه شهريار از حداقل هزاره‌ي ششم قبل از ميلاد داراي تمدن بوده و در دوره ساساني منطقه مهمي محسوب شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
حديثه
۱۸:۲۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۲
از نظر بنده عاليه بي نظير و يجاي دنج و باحال حتما برين خوش ميگذره باي
آخرین اخبار