براساس نظرسنجي‌هاي بعمل آمده :

رضایت 92 درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه / خرید 180 میلیارد تومانی در نمایشگاه کتاب تهران

بهمن دری گفت: براساس نظرسنجي‌هاي بعمل آمده در بيست و پنجمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران اين نمايشگاه رضايت‌مندي بيش از 92 درصد از بازديدكنندگان را به همراه داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رییس نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: نتايج نظرسنجي‌هاي روزانه طي ايام نمايشگاه نشان مي‌دهد كه در مقايسه با جمعيت كشور حدود 7 درصد جمعيت ايران شامل( 3 درصد تهران و 4 درصد شهرستان ها) ضمن بازديد از نمايشگاه بيش از 180 ميليارد تومان كتاب خريداري نموده‌اند كه به طور ميانگين سهم خريد هر نفر در اين خصوص 110 هزار و هفتصد تومان بوده است.
دری افزود: طبق آمار موجود 8/85% از بازديدكنندگان هدف از حضورشان در نمايشگاه را صرفاً براي خريد كتاب عنوان نموده‌اند.5/82% برگزاري نمايشگاه را باعث تقويت فرهنگ عمومي جامعه و ارتقاي سطح دانش و مطالعات آنان ارزيابي كرده‌اند و 2/92% از بازديدشان در نمايشگاه ابراز رضايت نموده‌اند.
معاون امور فرهنگی خاطرنشان کرد: همچنين آمار نشان مي‌دهد كه از مجموع بازديدكنندگان 6/52% مرد و 2/47% زن بوده‌اند كه تعداد 7/45% آنان را تهراني‌ها و 2/53% را بازديدكنندگان شهرستاني تشكيل مي‌دادند.
دری گفت:  با توجه به تفكيك مخاطبان 9/42% از اساتيد و محققان بازديدكننده را زنان و 1/56% اين طيف را مردان تشكيل مي‌دادند. اين در حالي است كه از ميان جمعيت مراجعه كننده دانشجو 7/49% را زنان و 3/50% را مردان تشكيل مي‌دادند كه تا حدودي مراجعات در اين خصوص متوازن بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به سطح تحصيلات 1/47% از بازديدكنندگان ليسانس، 3/20% فوق‌ليسانس، 8/15% ديپلم، 8/7% فوق ديپلم، 2/5% دكترا و 7% داراي تحصيلات حوزوي بوده‌اند.
رییس نمایشگاه افزود: از مجموع پاسخگويان 4/57% خود را كتاب‌خوان حرفه‌اي، 9/21% كتاب‌خوان غيرحرفه‌اي معرفي كرده و 7/20% نيز اظهار داشته‌اند صرفاً جهت بازديد و يافتن كتاب مورد علاقه به نمايشگاه آمده‌اند./ي2
برچسب ها: نمایشگاه ، کتاب ، بهمن دری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.