سرگردانی 250 دانش آموز حسن آبادی؛

مسئولان فرودگان امام (ره) همچنان به تعهد خود برای ساخت مدرسه عمل نکرده اند

با توجه به اینکه روستای سلمان آباد تخریب شده و مسئولان فرودگاه تعهد دادند دو باب مدرسه در حسن آباد بسازند، تاکنون این قول اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روستای سلمان آباد در 500 متری جنوب فرودگاه امام (ره) و در کنار اتوبان تهران- قم قرار دارد و به دلیل آنکه در حریم فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) قرار داشت منازل تعدادی از واحدهای مسکونی از اهالی خریداری شد و به همین دلیل کلیه مراکز درمانی، بهداشتی، اداری و دو باب مدرسه نیز تخلیه و تخریب شد که این خود شروع مشکلات اجتماعی و زیست محیطی برای ساکنان باقی مانده در روستا بود.
رئیس آموزش و پرورش بخش فشا فویه گفت: مسئولان فرودگاه نسبت به تعهد خود مبنی بر ساخت دو مدرسه یا پرداخت هزینه آن تاکنون به تعهد خود عمل نکرده است.
حبیب الله قربانی گفت: دو باب مدرسه در روستای سلمان آباد تحت پوشش آموزش و پرورش فشا فویه به دلیل طرح فرودگاه امام (ره) تخریب شد و هم اکنون کمبود کلاس های درس مشکلاتی را برای ساماندهی دانش آموزان ایجاد کرده است.
وی تامین فضای آموزشی برای دانش آموزان را از دغدغه های اصلی ذکر کرد و افزود: از مسئولان طرح تملک فرودگاه امام (ره) که کاملا در جریان این امر قرار دارند بارها درخواست کردیم این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص نشده است.

*سرگردانی 250 دانش آموز در حسن آباد
وی ادامه داد: دو باب مدرسه روستای سلمان آباد در مجموع 12 کلاس درس داشت با 250 دانش آموز که طی سه سال گذشته برای تحصیل به شهر حسن آباد می روند وی با اشاره به کمبود واحد آموزشی در این بخش اذعان داشت: هم اکنون بخش فشا فویه دارای شش هزار و 900 دانش آموز در قالب 32 مدرسه شامل 19 مدرسه ابتدایی، 9راهنمایی و 4 مدرسه مقطع متوسطه است که این بخش برخلاف مناطق دیگر همه ساله به دلیل وجود شهرک صنعتی و ساخت مسکن مهر با رشد 10 درصدی تعداد دانش آموزان روبه رو است.
این در حالی است که طی سه سال گذشته جلسات بسیاری برای رفع این مشکل تشکیل شده و هر بار هم مسئولان فرودگاه امام (ره) آمادگی خود را برای هر گونه همکاری اعلام کرده اند ولی این آمادگی ها تاکنون تنها در حد سخنی بیش نبوده است وطی ماههای آینده با شروع سال جدید باز هم نبود فضای آموزشی دغدغه مدیران آموزش و پرورش و والدین خواهد شد./ز
  گزارش از فاطمه هنرور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار