سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس درباره رفتار خشن پليس آلمان با يك ديپلمات جمهوري اسلامي ايران گفت: اگر كشوري نتواند امنيت ديپلمات‌هاي ما را حفظ كند، مراحل برخورد با دولت آن را در دستور كار قرار مي‌دهيم

سيد حسين نقوي حسيني در گفت و گو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، درباره رفتار خشن پليس آلمان با يك ديپلمات ايراني علي‌رغم اينكه ديپلمات مذكور توسط يك زن آفريقايي تبار مورد حمله قرار گرفته است، اظهار داشت: در شرايطي فعلي برخي از كشور‌هاي غربي در تلاش هستند يك فضاي مسموم و نامناسب تبليغاتي عليه جمهوري اسلامي ايران بوجود آوردند لذا با تحريك افراد براي ديپلمات‌هاي ايراني مشكلاتي را ايجاد مي‌كنند تا به اين فضاي مسموم كمك شود.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به نقش گروهك منافقين و لابي صهيونيستي در اروپا براي تحريك افراد عليه ديپلمات‌هاي ايراني افزود: اين گروه‌هاي تروريستي كه در كشورهاي غرب فعاليت مي‌كنند، به تحريك افراد پرداخته تا امنيت اجتماعي و فرهنگي ديپلمات‌هاي ايران را در ملأ عام دچار مشكل كنند.

وي با بيان اينكه هر كشوري بايد به وظايف ديپلماتيك خود به صورت صحيح عمل كند، تصريح كرد: همه كشورها از جمله آلمان، موظف هستند مقررات كنوانسيون‌هاي بين‌المللي را به طور دقيق رعايت كنند و مسئوليت حفظ حرمت و امنيت اجتماعي ديپلمات‌هاي ايران در كشور‌هاي ديگر، مستقيما بر عهده دولت ميزبان است.

نقوي حسيني گفت: اگر كشوري نتواند امنيت ديپلمات‌هاي ما را حفظ كند، مراحل برخورد با دولت آن را در دستور كار قرار مي‌دهيم و در اين زمينه قطعا وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران عكس العمل لازم را نشان داده و از دولت آلمان مي‌خواهد كه به وظيفه قانوني خود عمل كند.

وي افزود: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، موضوع حمله پليس آلمان به ديپلمات ايراني را بررسي مي‌كند و از وزارت امور خارجه مي‌خواهد كه از حقوق ديپلماتيك ديپلمات‌هاي ايراني در كشورهاي خارجي دفاع كند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: قطعا وزارت امور خارجه در مقابله با اينگونه برخوردها وظيفه قانوني خود را انجام مي‌دهد و اگر كشوري رفتاري خارج از رفتار نزاكت ديپلماتيك داشته باشد و اين رفتارها تكرار شود، مجلس شوراي اسلامي حتما در مورد آن اقدام مي‌كند و موضوع را به طور جدي‌تر پيگيري خواهد كرد.

برچسب ها: نقوی ، حسینی ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار