يک کارشناس سياست خارجي گفت: مقامات ايراني نسبت به لغو ويزاي عمره براي زائران ايراني و مسائلي نظير اعدام زندانيان ايراني بايد با تدبير رفتار كند.

مصطفي قوام کارشناس سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم صدور ويزا براي زائران ايراني از سوي عربستان سعودي گفت:‌ در گذشته نيز شاهد برخي از حركات غيرمتعارف مقامات عربستاني بوديم اما با بررسي‌هاي انجام شده روشن شد كه اين امور توسط برخي مسئولين مملكتي در سطوح پايين، عربستان صورت گرفته و همچنين اين مسئله به نفع عربستان نخواهد بود و اين كشور را با چالش هاي عميقي روبرو خواهد كرد.
 
وي با تاکيد بر نقش ايران در رابطه با بيداري اسلامي در كشورهاي عربي بعنوان يك الگو اظهار داشت: الگو بودن ايران در منطقه باعث شده كه عربستان با تحريك هاي آمريكا به اين نتيجه برسد كه بودن زائران ايراني در عربستان به نفع مصلحت اين كشور نيست.
 
قوام در مورد مسئله پنهان كاري مرگ پادشاه عربستان تصريح كرد: عربستان به دليل مشكلات داخلي مرگ احتمالي پادشاه را پنهان مي‌كنند چرا كه حكام آل سعود با خبر مرگ پادشاه اين كشور با هم درگير جنگ قومي و قبيله‌اي خواهند شد.
 
اين كارشناس مسائل سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: مقامات ايران در برقراري ارتباط با عربستان بايد هوشمندانه عمل كنند و در مسائلي همچون زندانيان  ايراني و لغو ويزاي عمره بايد با تدبير لازم برخورد كنند چرا كه پشت پرده اين اقدامات خصمانه عربستان، آمريكا و ديگر كشورهاي غربي به دنبال رسيدن به اهداف شوم خود در منطقه هستند./س3
برچسب ها: عربستان ، عمره ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار