نمايشگاه قرآن كريم به خط شكسته نستعليق اثر "عليرضا بابايي" 14 تير در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد برپا شد.

رضا مشعشعي،پژوهشگر خوشنويس به خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت:با ورود دين اسلام و ناآشنايي ايرانيان با كلام وحي از همان آغاز هنرمندان با ذوق هنري خود به كتابت و تزيين آيات الهي پرداختند و در دوره‌هاي بعد با استفاده از انواع گوناگون خط و تذهيب آثار بي‌بديل و ماندگار از خود به جاي گذاشتند كه زينت نخستين موزه هاي سراسر دنيا است.
وي افزود:با پيدايش و تكامل خط شكسته اين شيوه نگارش در خلق برخي آثار شعر و ادب به كارگرفته شد.
مشعشعي تصريح كرد:در تحرير خط شكسته بيشتر با تزئين و ارزش هاي بصري مورد توجه است و در نوشتن اين خط معمواً از تركيبات فشرده و منسجم از چند خط كرسي استفاده مي‌وشد.
اين پژوهشگر خوشنويسي بيان كرد:اين خط به گونه‌اي طراحي نشده كه اعراب و علائم بر روي حروف چون خط نسخ اعمال شود به همين دليل بهره‌مندي از اين نوع خط  موجب دشواري در تلاوت قرآن و دستيابي درست به مفاهيم قرآن خواهد بود و بديهي است خط شكسته مناسب كتابت كلام وحي نيست.
وي اظهار داشت:نگارش كتاب قرآن كريم به خط شكسته نستعليق در سال 1388 با همت "استاد جليلوند" كه با حمايت‌هاي بي‌دريغشان موجب خلق اين اثر كم نظير و ارزشمندند كه به خط عليرضا بابايي و تذهيب "داريوش جليليان" آغاز شد.
نمايشگاه قرآن كريم به خط شكسته نستعليق 14 تا 25 تير در موزه خط و كتابت ميرعماد واقع در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد برپاست./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار