اولین دوره مسابقات رباتیک بین 250نفراز دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)در استان تهران والبرز برگزار شد که در پایان این مسابقات به نفرات برتر جوایزی نیز اهداء شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، بهروزمهربانیان ،مدیر کل امور تربیتی و جوانان این نهاد، درخصوص برگزاری این دوره از مسابقات گفت:هدف از برگزاری مسابقات رباتیک بین دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد آشنایی آنان با مهارتهای جدید بوده است که به همین خاطر از دانش آموزان نظرسنجی به عمل آمد و با استقبال خوبی هم روبه رو شد.
وي با اشاره به فعالیت 100 کانون فرهنگی این نهاد در سطح کشور و ارائه برنامه های مختلف در این کانونها،افزود:در کنار برنامه هایی همچون مسائل اعتقادی،هنری و ورزشی،دانش آموزان را به سمت بازیهای رباتیک سوق دادیم که برهمین اساس از دانش آموزان این کانونها نظرسنجی صورت گرفت وبا توجه به استقبال خوبی که از سوی دانش آموزان به عمل آمد کلاسهایی در همین ارتباط برای آموزش در نظرگرفته شد.
مهربانيان یادآورشد: از سال 89 و90بحث آموزش رباتیک در کانونهای فرهنگی در مراکز خوابگاهی مطرح شد، سال 90حدود200نفرازدانش آموزان خوابگاه ها در بحث آموزش رباتیک که یکی از آموزشهای جذاب ومورد پسند قشرجوان است، شروع به کارکرد وآموزشهای لازم به این افراد در کانونهای فرهنگی ارائه شد.
مدیر کل اموتربیتی و جوانان کمیته امداد امام خمینی(ره)،خاطرنشان کرد:در مرحله اول این مسابقات حدود 200نفر ازدانش آموزان تحت پوشش از 15خوابگاه این نهاد با استقبال از این مسابقات،توسط مربیان خود که از دانشجویان دوره دیده تحت پوشش کمیته امداد هستند، از آموزشهای لازم برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه دوره آموزشی این کلاسها حدود 3ماه به طول انجامید،تصریح کرد:این مسابقات در استان البرز و تهران به صورت آزمایشی  بین 250نفرازدانش آموزان کانونهای دائم وتحت پوشش کمیته امدادبرگزار شد.
مهربانیان با بیان اینکه  جای اینگونه کلاسهای مفرح وآموزشی دربین کانونها خالی بود،افزود:سال گذشته بحث فضاهای مجازی، کلاسهای کامپیوتر،آموزش رباتیک و هوا و فضا  را  شروع کردیم و برنامه ریزی شده است تا در 6ماهه دوم سال91برای مراکز خوابگاهی و کانونهای دائم نیز بتوانیم با مراحل بعدی  آموزشهای رباتیک در خدمت دانش آموزان عزیز باشیم./ف
برچسب ها: اولین ، مسابقات ، رباتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار