ازدواج های فامیلی از عوامل مهم اشاعه بیماری های ژنتیک بوده که از طریق آزمایشات پیش ازدواج جلوی آن را می توان گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر فرزاد فاتحی متخصص بیماری های اعصاب و دبیر علمی کنگره در دومین همایش بیماری های نورو موسکولار گفت: هدف از برگزاری همایش بیماری های نوروموسکولار پوشش دهی و شناخت بیماری اعصاب عضلانی برای افراد جامعه به دلیل عدم شناخت بیماری های اعصاب عضلانی است.
وی افزود: برخی از بیماری های اعصاب عضلانی بیشتر در پسر بچه ها مشاهده شده که در دهه دوم و سوم حیات خود نهایتا منجر به مرگ می شود که در این همایش با مطرح کردن روش های سونوگرافی و MRI در تشخیص به موقع و پیشگیری بیماری نموده تا بتوان از این طریق جلوی مرگ زودرس بیماران را گرفت.
 وی تصریح کرد: دراین همایش از کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه، ترکیه، سنگاپور، لبنان دعوت به عمل آمده که از آخرین دستاوردهای پاراکلینیک که در این حوزه کمتر در ایران مورد بررسی واقع شده به آن پرداخته شود.
وی اظهار داشت: بیماری نورماکولار درایران به دلیل ازدواج فامیلی بسیار شایع شده که البته با تشخیص به موقع می توان جلوی بروز آن را گرفت ناگفته نماند بیماری های مربوط به سیستم عصبی به دلیل تخریب سلول ها و عدم جایگزینی سلول مرده بهبود نمی یابد لذا بهترین راه برای اشاعه بیماری انجام آزمایشات ژنتیک است.
فاتحي خاطر نشان کرد: بیماری های اعصاب محیطی از طریق ژنتیک و عوامل محیطی بروز کرده که عامل محیطی به وسیله غذا و آب و هوا منطقه ای بر می گردد از زمره بیماری های شایع اعصاب عضلانی روشن است که شاید بتوان از طریق MRI و نمونه برداری به موقع تشخیص داده شده جلوی شیوع آن را گرفت./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار