تشکيلات خودگردان فلسطيني روز چهارشنبه اعلام کرد: با نبش قبر ياسر عرفات رئيس سابق اين تشکيلات و تحقيق درباره امکان مرگ وي بر اثر مسموميت موافقت کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا؛نبيل ابوردينه سخنگوي تشکيلات خودگردان فلسطيني در بيانيه‌اي گفت: پس از موافقت و درخواست سهي عرفات همسر ياسر عرفات با نبش قبر وي موافقت شده است.

وي افزود: محمود عباس رئيس تشکيلات به کميته تحقيقي که از زمان مرگ  عرفات تشکيل شده دستور داده است اطلاعات و گزارشهاي جديد را پيگيري کند و از تجارب بين المللي و عربي کمک بگيرد تا حقيقت بيماري و مرگ ياسر عرفات روشن شود.

ابوردينه گفت:ما براي همکاري و دادن همه تسهيلات براي روشن شدن علل حقيقي بيماري و مرگ عرفات، آمادگي داريم .علل ديني يا سياسي وجود ندارد که مانع بررسي مجدد پرونده يا نبش قبر عرفات شود.

وي تصريح کرد: رياست تشکيلات خودگردان فلسطيني قول داده است قضيه بيماري و مرگ عرفات را پيگيري کند تا حقيقت مشخص و شک و ترديد به يقين تبديل شود زيرا براي افکار عمومي فلسطينيان،اعراب و جهانيان اهميت دارد. پس از مرگ عرفات در يازده نوامبر سال 2004 معماي مرگ وي همچنان ادامه دارد و بررسي هاي انجام شده در پاريس جاييکه عرفات در بيمارستان نظامي "پرسي" در آن درگذشت، درباره وجود آثار مسموميت در بدن وي به نتيجه روشن نرسيد.

گفتني است؛ شبکه تلويزيوني الجزيره ديشب نتايج تحقيق نه ماهه اين شبکه را درخصوص يافت شدن مقادير زيادي ماده سمي پولونيوم در وسايل شخصي عرفات که اندکي پيش از مرگش از آنها استفاده مي کرد، پخش کرد. پولونيوم شناسايي شده در وسايل شخصي عرفات در يکي از آزمايشهاي معتبر سوئيس تأييد شده است.

سهي عرفات همسر ياسر عرفات که از هنگام مرگ همسرش در خارج از سرزمين هاي فلسطيني زندگي مي کند از تشکيلات خودگردن فلسطيني خواست براي نبش قبر عرفات و آزمايش هاي لازم همکاري کند تا نتايج تحقيقات جديد درباره علل مرگ وي ثابت شود. عرفات بدون کالبد شکافي در رام الله دفن شد.

برچسب ها: نبش ، قبر ، یاسر ، عرفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار