کود اوره، پلی اتیلن و قیر از مهم ترین کالاهایی بوده که در 3 ماه اول سال به کشورهای عراق، چین، امارات متحده عربی و افغانستان صادر شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، ارزش صادرات غیر نفتی سه ماه نخست امسال 8 میلیارد و 900 میلیون دلار بود. کود اوره، پلی اتیلن و قیر از مهم ترین کالاهایی است که به کشورهای عراق، چین، امارات متحده عربی و افغانستان صادر شده است.

رئیس کل گمرک ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: در 3 ماه نخست امسال، صادرات غیرنفتی به 17 میلیون و 800 هزار تن و واردات به 9 میلیون 275 هزار تن رسید.

عباس معمارنژاد تصریح کرد: ارزش صادرات غیر نفتی سه ماه نخست سال جاری 8 میلیارد و 900 میلیون دلار و ارزش واردات 12 میلیارد و 500 میلیون دلار است.

رئیس کل گمرک همچنین مهم ترین اقلام وارداتی به کشور را در سه ماه نخست سال جاری شمش آهن و فولاد، دانه ذرت دامی و گندم خواند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در دو ماه نخست امسال از نظر وزنی صادرات محصولات پتروشیمی 11 درصد و از نظر ارزش مالی حدود 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مهندس عبدالحسین بیات با اشاره به افزایش 10 درصدی تولید محصولات پتروشیمی در دو ماه نخست سال جاری نسبت به سال قبل گفته بود: علت این افزایش بهره برداری از طرح های جدیدی که سال قبل به تولید نرسیده بودند، همچنین استفاده بیشتر از ظرفیت خالی مجتمع های در دست بهره برداری است که با افزایش تامین خوراک محقق شده است.

پیش بینی فروش 16.5 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره ارزآوری امسال این شرکت گفت: سال گذشته پیش بینی صادرات 11.6 میلیارد دلاری را داشتیم که خوشبختانه رقم صادرات به میزان 14.3 میلیارد دلار محقق شد، امسال نیز برنامه ریزی برای تحقق صادرات 16.5 میلیارد دلاری است.

بیات روند کاهش قیمت نفت را بر بازار پتروشیمی موثر خواند و گفت: رقم صادرات 16.5 میلیارد دلار محصول پتروشیمی در سال 91 با در نظر گرفتن همه عوامل، از جمله نوسان های قیمت نفت که بر صنعت پتروشیمی تاثیر گذار است، صورت گرفته و تحقق آن دور از انتظار نیست./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار