صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی سمینار آموزشی قانون و حرفه پزشکی در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان ، مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در این سمینار اظهار داشت: اطلاع داشتن از قوانین پزشکی برای تمامی پزشکان امری ضروری است و زمانی که قوانین رعایت نشوند، پیامدش گریبانگیر پزشکان خواهد شد.

وی افزود: مطالبات حقوقی اجتماع و وضعیت عمومی پزشکی کنونی با سال‌های گذشته بسیار تغییر کرده و هوشیاری و اشراف کامل پزشکان بر قوانین امری اجتناب‌ناپذیر است.

عبدی گفت: این سمینار آموزشی در محورهای مسئولیت حرفه‌ای پزشکی، اخلاق و حقوق پزشکی، مرگ مغزی و ابعاد قانونی آن، گواهینامه‌های پزشکی و چالش‌های فرا روی پزشکان، انواع قصورات پزشکی و راه‌های پیشگیری از آن، روانپزشکی قانونی و رضایت و برائت برگزار شد.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان بیان کرد: دانش پزشکی تاکنون خدمات مفید و ارزنده‌ای را به بشریت ارائه کرده و هر روز بر دامنه این فعالیت‌ها افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این امر پزشکان باید دقت عمل بیشتری داشته و با قوانین و مقررات بیش از پیش آشنا شوند که برگزاری این گونه برنامه‌ها می‌تواند مهم و تاثیر گذار باشد.

در ادامه مدیرکل پزشکی قانونی سیستان‌و بلوچستان در زمینه روند کار در کمیسیون‌های پزشکی قانونی توضیحات لازم را ارائه دادند./س

برچسب ها: زاهدان ، سمینار ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.