رئیس دانشگاه آزاد کاشان از برگزاری همایش جهانی پانصدمین سال تولد محتشم کاشانی توسط این دانشگاه در سال 93 خبر داد.

  منصور دیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم و تامین مقدمات این کار در حال رایزنی با کمیته ملی یونسکو درایران،نهاد ریاست جمهوری و وزارت خانه های مربوطه است.

وی با اشاره به حمایت پشتیبانی و مالی واحدهای صنعتی در این همایش جهانی مشارکت و همکاری هرچه بیشتر صنایع را خواستار شد و افزود: همکاری این بخش در اجرای برنامه های فرهنگی، پروژه های پژوهشی، طرح های تحقیقاتی و کارگاههای آموزشی در نهادهای علمی و مراکز آموزش عالی علاوه بر ارتقاء بنیه علمی و اقتدار ملی کشور گام موثری در راستای معرفی تولیدات و توسعه و پیشرفت واحدهای آنها است.

به گفته وی تعامل تولیدگران بخش صنایع در کنار کارشناسان و متخصصان عرصه های علمی و فرهنگی کشور به عنوان بازوان قدرتمند پیکره ایران اسلامی هستند که می توانند پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز قله های سعادت و افتخار جهانی برافراشته کند.

رئیس دانشگاه کاشان در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بین المللی صباحی بیدگلی باحمایت مالی شهرک صنعتی بیدگل گفت:این حرکت واحدهای صنعتی به منزله سرمایه گذاری فرهنگی و اقدامی تاثیر گذار در معرفی مواریث کهن علمی ادبی کشور است.

وی با تاکید بر انجام فعالیت‌های پژوهشی فرهنگی در دانشگاهها گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز به همین منظور و در راستای راسالتش در امر ارتقای فعالیت‌های پژوهشی فرهنگی نخستین همایش ادبی بین‌المللی نکوداشت صباحی بیدگلی رابه صورت مستقل برگزار می‌کند.

وی صباحی بیدگلی را یکی از بزرگ‌ترین مرثیه‌سرایان ایران بعد از محتشم در قالب شعر با مضامین عاشورایی دانست و گفت: این شاعر برجسته خدمات شایانی برای معرفی شعر مذهبی آئینی داشته که شناسایی هر چه بیشتر وی توسط مراکز دانشگاهی ضروری است.

دیاری باتقدیر از مساعدت و پشتیبانی مالی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی صباحی بیدگلی در برگزاری همایش بین المللی صباحی بیدگلی گفت: این اقدام فرهنگی شهرک صنعتی بیدگل می تواند خط مشی و الگوی مطلوبی برای دیگر واحدهای صنعتی کشور در تعامل با نهادهای دانشگاهی کشور باشد.

وی با تاکید بر نقش موثر و دوسویه این همکاری افزود: با مشارکت و مساعدت مالی صنایع در برگزاری کنگره ها ، سمینارها، همایشها و کارگاههای علمی آموزشی در مراکز آموزش عالی علاوه بر اجرای برنامه های فرهنگی، و شناسایی مفاخر و مشاهیر ایران در عرصه ملی و بین المللی واحد صنعتی مربوطه نیز فرصت مطلوبی برای معرفی و تبلیغات تولیدات ایرانی با کیفیت پیدا می کند.

به گفته وی، در سال 91 که توسط مقام عظمای ولایت با عنوان «سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده انجام تمام تلاشها و محور فعالیتهای نهادها و مراکز آموزشی، تولیدی و فرهنگی با همکاری و هماهنگی یکدیگر در راستای تحقق این فرموده مقام معظم رهبری ضروری است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، محتشم ، کاشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.