استاندار مرکزی گفت: تحریم تهدید نیست، بلكه فرصتی بسیار مناسب برای استقلال بیشتر كشور است.

علی اكبر شعبانی فرد در مراسم تجلیل از صنعت گران و معدن كاران نمونه استان مركزی در سالن كوه نور اراك در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: همه باید برای عزت، افتخار، استقلال و توفیقات بیشتر این مرز و بوم از هیچ كوششی دریغ نكنند.

وی بیان كرد: امروز مدعی هستیم كه بالاترین سطح فناوری در ساخت پالایشگاه، در استان مركزی است و روزانه 16 میلیون لیتر بنزین كشور در این استان تامین می شوند.

استاندار ادامه داد: بیش از 70 درصد از تجهیزات پالایشگاه شازند توسط متخصصین داخلی این استان نصب شده و این یك افتخار است.

شعبانی فرد اظهار كرد: شهرستان دلیجان این استان گوی سبقت را در بخش های مختلف حتی از كشورهای اروپایی و آمریكایی ربوده است .

وی تاكید كرد: آفرین به صنعت گران، معدن كاران، كارگران، متخصصین و فرادی كه در راه خودكفایی بیشتر ایران اسلامی تلاش می كنند و با همت والا و گام های بلند، چرخ اقتصاد كشور را با سرعت تمام حركت می دهند.

استاندار اضافه كرد: یك میلیارد دلار سال گذشته صادرات غیرنفتی از این استان به خارج از كشور انجام شده كه حركتی عزت و افتخارآفرین است .

شعبانی فرد تصریح كرد: ایران در گذشته برای جزئی ترین تجهیزات و ادوات با مشكل روبه رو بود اما امروز صنایعی در كشور و این استان فعالیت می كنند كه حرف اول را دنیا می زنند.

وی خاطر نشان كرد: استقبال گسترده از تولیدات داخلی نیازمند فرهنگ سازی است و تولید كنندگان باید سطح كیفیت كالاهای داخلی را به حدی برسانند كه ایرانی افتخار كند كه اجناس داخلی خریداری می كند.

استاندار افزود: دو هزار و 700 واحد صنعتی در این استان فعالیت دارد كه این تعداد، یك چهارم صنعت ایران است و از این بخش حمایت جدی می شود.

شعبانی فرد عنوان كرد: افرادی كه در عرصه خودكفایی كشور فعالیت دارند، سربازان مجاهدی هستند كه در حال جنگ با دشمنان هستند.

وی یادآور شد: دشمنان از راه های مختلف قصد دارند جلوی پیشرفت های ایران اسلامی را بگیرند و همه باید هوشیار باشند و بدانند كه دشمنان به دنبال استقلال كشور ما نیستند.

استاندار ادامه داد: ایرانی می تواند و ثابت كرده كه بالاترین بهره هوشی را دارد و هر ایرانی باید با همت والا برای عزت بیشتر این كشور تلاش كند.

شعبانی فرد اظهار كرد: حركت به سمت صادرات بیشتر امری ضروری است و پیش بینی شده امسال نمایشگاه های مختلفی در دنیا از توانمندی های این استان برگزار شود.

در این مراسم از40 صنعت گر، معدن كار، طراح نمونه و پیشكوست در امر صنعت، تجارت، و معدن استان مركزی با اهدای لوح، تندیس و جایزه، تقدیر به عمل آمد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.