دوگو برينچك، رئيس حزب كار تركيه اعلام كرد كه دولت اين كشور به دليل موضع گيري خصمانه در قبال سوريه و آموزش تروريست ها در داخل خاك تركيه، مسئول كشته شدن صدها شهروند سوري است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سانا؛ برينچك همچنين مسلح كردن مخالفان بشار اسد به انواع تجهيزات جنگي و حمايت از تروريست ها در اقدامات خرابكارانه را نشان دهنده همراهي مقامات اين كشور با سياست هاي آمريكا و هم پيمانانش دانست و گفت؛ تركيه با اتخاذ چنين سياستي در قبال سوريه، به نوعي اجرا كننده سياست هاي استعماري كشورهاي غربي در منطقه است.

وي همچنين جنايات صورت گرفته در سوريه توسط تروريست ها و حاميان آنها را قابل پيگرد دانست و به حزب عدالت و توسعه و مقامات آن توصيه كرد كه از دخالت در اوضاع داخلي سوريه، دست بردارند.

در همين حال، محمدعلي گوهر نويسنده و روزنامه ترك در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: كشورهاي غربي و شركاي آنها، در رسيدن به اهدافشان در سوريه با شكست مواجه شدند و تاكنون موفقيتي در خواسته هايشان بدست نياوردند.

وي مي افزايد؛ توطئه آمريكا و برخي كشورهاي ديگر همچون تركيه و عربستان در حوادث اخير سوريه، محرز شده است و حضور افسران اطلاعاتي آمريكا در مرز تركيه با سوريه و قاچاق سلاح گسترده از اين مناطق را دليلي بر عدم حسن نيت مقامات تركيه و آمريكا در قبال قضيه سوريه مي داند.

گوللر همچنين به مقامات تركيه هشدار مي دهد كه از دخالت در امور داخلي سوريه پرهيز كنند و مي گويد؛ مقامات تركيه بايد بدانند كه امنيت تركيه در گرو ثابت و امنيت در سوريه است.

گفتني است؛ در روزهاي اخير احزاب مختلف تركيه با انتقاد شديد از مواضع مقامات تركيه در قبال سوريه و همراهي آنها با قطعنامه هاي ضد سوري، حكومت اين كشور را به بازيچه شدن در مسائل سوريه، متهم كردند و كشته شدن افراد بيگناه در سوريه را هم از پيامدهاي سياست مقامات تركيه در حمايت از مخالفان بشار اسد، دانستند.
برچسب ها: ترکیه ، مسئول ، سوریه ، کشتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار