فرماندار سرعین گفت: پذیرش خارج از ظرفیت آبگرم‌ها بیشتر مربوط به قراردادهای سنگین با بخش خصوصی است که در این زمینه باید بازنگری شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کاظم دبیر صبح امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی استان اردبیل در فرمانداری سرعین اظهار داشت: اگر امروز بهره‌برداران گاو‌میش‌گلی به جای 400 نفر پذیرش و ظرفیت معمولی این آبگرم بیش از یک هزار و 500 نفر را در هر سانس پذیرش کرده و بستر نارضایتی گردشگران را فراهم می‌کنند به دلیل قرارداد سنگین یک میلیارد و 200 میلیون تومانی یک ساله آنهاست که به یقین برای کسب این در‌آمد و سود بردن از این مسیر به چنین اقدامی دست می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ آنها برای کسب سود خود حتی حاضر هستند اطراف این آبگرم را رختکن زده و پذیرش مسافر داشته باشند در حالی که متولیان واگذاری باید قیمت را به نحوی پیش‌بینی کنند تا بهره‌بردار نیز بتواند مسائل بهداشتی و رضایت‌مندی مردم را مدنظر قرار داده و مراعات حال گردشگران را کند.

فرماندار سرعین از پیشنهاد استاندار اردبیل برای نرخ‌گذاری منطقی و همچنین اعلام ظرفیت‌های آبگرم‌ها به مردم استقبال کرد و یادآور شد: امیدواریم با ارزیابی نهایی در این زمینه به نحوی حرکت کنیم تا نه سیخ بسوزد و نه کباب.

دبیر به کمبود امکانات بهداشتی ـ درمانی شهر سرعین اشاره کرد و افزود:‌ در این زمینه از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم با جذب کادر متخصص مشکلات و معایب احتمالی را به سرعت برطرف کرده و امکان فعال شدن دو آمبولانس مستقر در این فضا را در شهر سرعین فراهم آورد.

 این مسئول ظرفیت ورود مسافر و گردشگر به سرعین را بیش از حجم خدمات پیش‌بینی شده توصیف کرد و گفت:‌ وقتی در هر ثانیه 100 لیتر آب دراین شهر مصرف می‌شود به نظر می‌رسد برنامه‌ریزان این شهر باید به گونه‌ای تمهید مقدمات کنند تا سطح سرویس خود را ارتقا داده و رضایت مردم را فراهم آورند.

فرماندار سرعین از آمادگی واگذاری منزل مسکونی صمصامی به عنوان یک باب واحد مسکونی وقفی به علوم پزشکی برای دایر کردن مرکز درمان بستر خبر داد و بیان داشت: اعتبار لازم در این زمینه باید پیش‌بینی شود تا یک مرکز درمان بستر مجهز در شهر سرعین راه‌اندازی شود.

دبیر مصمم بودن شهرداری و تمام عوامل اجرایی را برای برخورد با گرانفروشی‌ها، جارچیان، دوره‌گرد‌ها و عوامل ایجاد کننده سد معبر یادآور شد و ادامه داد: حرکت‌های خوبی در روزهای گذشته صورت گرفته است و به جد این فعالیت‌ها و اقدامات ادامه پیدا می‌کند.

وی به وجود 300 چشمه سرویس بهداشتی در شهر سرعین و در دست احداث بودن 60 چشمه در کمپینگ اقامتی سرعین اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد ساخت این تعداد سرویس بهداشتی همچنان جوابگو نباشد که در این باب با پیشنهاد استاندار اردبیل قرار است سرویس‌های بهداشتی به شکل زیر‌زمینی احداث شود.

 فرماندار سرعین با اشاره به نبود سرویس بهداشتی فرنگی برای مسافران و گردشگران خارجی نیز بیان داشت: در این زمینه سیاست‌ها و تدبیر‌ها باید درست و منطقی باشد تا از این مراکز مسافران و گردشگران بهره‌برداری کنند./ج1

برچسب ها: اردبیل ، آبگرم ، سانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.