سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هدفگذاری انجام گرفته، صادارت كالاهای غیرنفتی از این استان طی هفت سال گذشته رشدی بسیار بالاتر از حد انتظار داشته به طوری كه چهار برابر شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان، 'ایرج حسن پور' در آیین معرفی نخستین رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: صادرات كالاهای غیرنفتی از استان از 84 میلیون دلار در سال 83 به 320 میلیون دلار در سال 90 رسیده است كه به طور متوسط 30 درصد از اهداف تعیین شده جلوتر بوده ایم.

وی با اشاره به قابلیت های اقتصادی و تجاری سیستان و بلوچستان، وجود بندر استراتژیك چابهار، دسترسی به آبهای آزاد، وجود هزار و 300 كیلومتر مرز آبی و زمینی، برخورداری از 14 گمرك و بازارچه مرزی، داشتن ذخایر معدنی غنی و ممتاز، تولید انبوه محصولات كشاورزی و شیلاتی ویژه و صادراتی را از جمله آنها برشمرد. وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان همچنین به عنوان یكی از استانهای مهم، كارآمد و قابل تامل در بخش تامین مایحتاج عمومی كشور و تنظیم بازار كالاهای مصرفی سبد خانوار مردم مورد توجه دولتمردان قرار گرفته است.

او واردات 250 هزار تن سیب زمینی مصرفی استان های سراسر كشور در سال 85، واردات 270 هزار تن برنج خوراكی و عرضه آن در شبكه سراسری تنظیم بازار كشور در سال 87، تامین گوشت قرمز مورد نیاز مصرف كنندگان سراسر كشور از طریق واردات دام زنده از مرزهای رسمی استان از سال 88 تاكنون را از مهمترین فعالیت های سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان طی دولت نهم و دهم برشمرد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.