رئیس شبکه دامپزشکی محلات گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 657 هزار قطعه ماهی زینتی از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

رادمهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اراک  افزود: در سه ماهه اول سال جاری تعداد 441 هزار و 550 قطعه ماهی زینتی تحت نظارت شبكه دامپزشكی و از طریق سیستم یكپارچه قرنطینه وارد شهرستان محلات شده و در اختیار مراكز تكثیر و پرورش ماهیان زینتی قرار گرفته است.

وی، بیان كرد: شهرستان محلات با دارا بودن 13 مركز تكثیر و پرورش ماهیان زینتی و با ظرفیت هفت میلیون قطعه ماهی از لحاظ تنوع تولید و تكثیر ماهیان زینتی رتبه اول كشور را دارا است.

رادمهر، با اشاره به نقش مهم شبكه دامپزشكی در نظارت بركلیه تولیدات واحدهای پرورش دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل، خاطرنشان كرد: در سه ماهه اخیر 223 مورد بازدید ومراقبت بهداشتی جهت پیشگیری از بیماریهای واگیر وغیرواگیر مشترك بین انسان و دام از واحدهای پرورش دام ،طیورگوشتی و تخم گذار، آبزیان، و زنبورعسل شهرستان صورت گرفته است.

وی، خاطرنشان كرد: در سه ماهه اول سال جاری كارخانجات تولید خوراك دام و طیور شهرستان با تولید دو هزار و 296 تن خوراك دام، دو هزار و 553 تن مكملهای غذایی، درمانی و خوراك طیور و 17 هزار و 500 كیلوگرم خوراك آبزیان ضمن تامین نیاز بهره برداران شهرستان، مازاد تولید خور را تحت نظارت مسئولین بهداشتی دامپزشكی به اقصی نقاط كشور ارسال كرده است.

رادمهر، یادآورشد: شهرستان محلات با دارا بودن دو كارخانه تولید خوراك دام و دو كارخانه خوراك طیور بخش قابل توجهی از نیاز دام و طیور و آبزیان استانهای همجوار را تامین می كند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.