جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:بازسازی و طلاكاری حرم مطهر امام علی (ع) به همت مردم ولایت مدار خوزستان تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ،' رستم قلندری' در نخستین همایش ستاد عتبات عالیات شهرستان باوی در دانشگاه كشاورزی و منابع طبیعی رامین افزود: تاكنون كار طلاكاری ایوان حرم علوی روند خوبی داشته ولی مساعدت و كمك خیرین لازمه به اتمام رسیدن این كار بزرگ می باشد.

وی گفت: این ستاد تاكنون برای عمل به تعهدهای خود در بازسازی و طلاكاری ایوان حرم علوی هیچ گونه اعتبار دولتی دریافت نكرده و این كار به طور صرف متكی به كمك های مردمی است.

قلندری نقش بانوان خوزستانی در كمك به بازسازی ایوان حرم علوی را بسیار برجسته و تاثیرگذار خواند و افزود: اگر همت بانوان خیر نبود كارها پیشرفت خوبی نمی كرد لذا امیدوار هستیم بانوان در این مسیر گام های موثرتری بردارند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خاطرنشان كرد: افراد خیری كه بتوانند هزینه طلاكاری یك خشت ایوان حرم علوی به مبلغ 10میلیون ریال را پرداخت كنند سند افتخار به آن ها اهدا می شود.

در این همایش امام جمعه موقت كوت عبدالله اهواز و رییس دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان ، بازسازی ایوان حرم علوی را افتخاری ماندگار و جاودانه برای مردم خوزستان توصیف كرد و خواستار ادامه جمع آوری كمك های مردمی برای اتمام این پروژه شد.

حجت الاسلام 'جلال الدین جابریان' مجاهدت با مال را به مراتب سخت تر از مجاهدت با جان عنوان كرد و یادآور شد: مومنان كسانی هستند كه به وقت آن از مجاهدت با جان و مال دریغ نمی كنند و هم چیز خود را در طبق اخلاص می گذارند.

وی با بیان اینكه ستاد بازسازی عتبات عالیات ار روی اخلاص و ارادت به ائمه هدی علیهم السلام با شكل كاملا مردمی و غیردولتی شكل گرفته است اظهار كرد: باید همه ما برای كمك به این ستاد و بازسازی حرم های مطهر ائمه كه در اوج مظلومیت هستند بسیج شویم و این كاری را كه شروع كردیم به لطف و مدد الهی به سرانجام برسانیم.

حجت الاسلام جابریان در ادامه ملت ایران را پیشتاز در امر بازسازی عتبات عالیات خواند و افزود: بسیاری از مردم مسلمان كشورهای عراق، هندوستان، پاكستان، افغانستان، تركیه و حتی چین و امریكا به عشق ائمه معصوم علیهم السلام برای بازسازی عتبات عالیات وارد عمل شده اند ولی ملت ایران در این كار الهی پیشتاز بوده و هست.

در این همایش كه امام جمعه و فرماندار باوی و شماری از معتمدان و ریش سفیدان خیر این شهرستان حضور داشتند از شماری از خیران كه نقش موثری در كمك و جمع آوری كمك های مردمی برای بازسازی ایوان حرم علوی داشتند با اهدا لوح سپاس و سند افتخار تجلیل شدند.

بر اساس قرارداده ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان كه دو سال پیش منعقد و به امضا رسید این ستاد با هدایت و اجازه مرجع تقلید نجف اشرف حضرت آیت الله العظمی 'سیدعلی سیستانی' و هماهنگی مسوولان عراقی پروژه بازسازی و طلاكاری ایوان حرم علوی را بر عهده گرفت.

پیش تر رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفته بود كار طلاكاری 12هزار و 500خشت ایوان حرم علوی با هزینه 125میلیارد ریال تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان كه زیرنظر نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز فعالیت می كند تاكنون توانسته با كمك مردم ولایی استان حدود 40میلیارد ریال كمك نقدی و غیرنقدی را برای بازسازی ایوان حرم علوی جمع آوری كرده و در چند مرحله مقادیر زیادی شمس طلا را به نجف اشرف ارسال كند.

هم اكنون سه اكیپ فنی و كاری به نیابت از مردم خوزستان مشغول بازسازی و طلاكاری حرم علوی هستند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.