رئيس يک انديشکده روسي گفت: روسيه ممکن است ممنوعيت فروش سامانه دفاع موشکي ضد هوايي اس300 به ايران را لغو کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي خبري بلومبرگ، در سال 2010 پس از آنکه سازمان ملل تحريم هايي را عليه جمهوري اسلامي به اجرا گذاشت دميتري مدودف رئيس جمهور وقت روسيه با امضاي حکمي فروش تسليحات روسي ، از جمله سامانه موشکي اس300 را به ايران ممنوع کرد.

ايران از روسيه به سبب عمل نکردن به اين قرارداد شکايت کرد.

روسلان پوخوف مدير مرکز تحليل راهبردها و فناوري ها در مسکو روز سه شنبه در مصاحبه اي در مسکو گفت: ممنوعيت فروش سامانه اس 300 يک تصميم سياسي بود و اين سامانه ها عملا مشمول تحريم ها نيستند.

بنا بر اعلام اين  انديشکده روسي، مسکو با ممنوعيت فروش سامانه اس 300 به ايران حدود يک ميليارد دلار از دست داد.

روسيه نيروگاه اتمي يک ميليارد دلاري بوشهر را براي ايران ساخت که نخستين نيروگاه اتمي اين کشور محسوب مي شود و تهران اعلام کرده مايل است ساخت نيروگاههاي اتمي جديد را نيز به روسيه سفارش بدهد.

پوخوف گفت: ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ممکن است انتقال سامانه اس 300 به ايران را به تلافي فروش تسليحات آمريکايي به گرجستان از سر بگيرد.

روسيه امسال قراردادهاي تسليحاتي به ارزش 5.7 ميليارد دلار امضا کرده است که در مقايسه را رقم 3.3 ميليارد دلاري نيمه نخست سال 2011 افزايش قابل توجهي داشته است. روسيه در نيمه نخست امسال 6.5 ميليارد دلار تجهيزات دفاعي به کشورهاي ديگر صادر کرده است که در مقايسه با يک سال قبل 14 درصد افزايش داشته است.
برچسب ها: ایران ، روسیه ، اس سیصد ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار