معاون برنامه ریزی استاندار گفت: پیوند علم و تجربه از شاخصه های پیشرفت جامعه و رسیدن به توسعه پایدار و همه جانبه در منطقه است.

محمدرضا عاشوری در مراسم معارفه سرپرست بنیاد نخبگان استان مركزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک  گفت: پرورش علمی و عملی نخبگان در حوزه های تخصصی مورد نیاز جامعه كنونی و امری ضروری است.

وی اظهار كرد: استان مركزی از پیشتازان تربیت نخبگان علمی و فرهنگی در كشور است و در زمنیه های صنعتی دارای جایگاه ویژه ای است.

معاون برنامه ریزی استاندار بیان كرد: این استان دارای 150 هزار دانشجو و دو هزار و 700 واحد صنعتی كوچك و بزرگ است كه بیش از 175 هزار نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.

عاشوری توضیح داد: استان مركزی به عنوان چهارمین قطب صنعتی كشور حجم زیادی از درآمد ملی را تولید می كند كه از ابتدای استقرار این صنایع تاكنون بیش از 30 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این استان انجام شده است.

وی ادامه داد: میزان صادرات این استان طی سال گذشته بالغ بر دو میلیارد دلار بوده است كه تا پایان برنامه پنجم توسعه به پنج میلیارد دلار می رسد.

معاون برنامه ریزی استانداری استان مركزی تاكید كرد: این میزان صادرات نسبت به رقم كشوری برای این استان مطلوب و خوشایند است و امید است با تلاش های شبانه روزی مسوولان این میزان افزایش قابل توجهی یابد.

عاشوری خاطر نشان كرد: یكی از محورهای توسعه مجامع وجود نیروی انسانی متخصص است كه با توجه به اولویت های كنونی این شاخص به سرمایه انسانی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: بهره مندی از سرمایه های ناب انسانی در راستای اشاعه علم آموزی، انتقال به دیگران و گرایش به تخصص محوری به وجود آورنده نهضت های نرم افزاری در جهان است.

معاون برنامه ریزی استاندار عنوان كرد: كشورهای ثروتمند كنونی از قبال نهضت های نرم افزاری توانستند دانش را به ثروت تبدیل كرده و قدم های مثبتی را در جهت تثبیت جایگاه علمی خود در جهان بردارند.

عاشوری اضافه كرد: با توجه به تهدیدات روز افزون دشمنان نظام باید سعی در افزایش درآمدهای غیر نفتی و ارتقای سرمایه های داخلی كرد.

وی گفت: شاخصه های مهم انسان توسعه یافته دانش، بینش و مهارت است كه باید با آموزش های نوین و پویا حاصل شود.

در پایان 'قاسم مسیبی' به عنوان سرپرست بنیاد نخبگان استان مركزی معرفی شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.