ابقاي رئيس مستعفي بانک بارکليز انگليس در مقامش

رئيس مستعفي بانک بارکليز انگليس از ابقاي خود در مقامش خبر داد

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، مارکوس آگیوس رئیس بانک بارکلیز انگلیس که روز دوشنبه استعفاء‌ کرده بود در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی بی سی از ابقای خود در مقامش خبر داد.

آگیوس گفت:در حال حاضر بانک از طرف کمیته اجرایی اداره می شود و من هم هم اکنون به صورت تمام وقت برای نظارت بر اداره آن بازگشته ام و این وظیفه را تا تعیین رئیس بعدی ادامه می دهم.

وی درباره استعفای باب دایموند مدیر عامل این بانک گفت:آنچه باب دایموند شب گذشته انجام داد و استعفا کرد یک تصمیم شخصی بود و او در غروب همان روز درباره این موضوع با من صحبت کرد .

آگیوس درباره علت استعفای خود از مقامش هم گفت: من احساس کردم که این تصمیم را باید می گرفتم و آن را در بیانیه ای منتشر کردم و این اقدامی فوری در جهت حفظ وجهه بانک بود و من آنچه را درباره آن تصمیم گیری کرده بودم اجرا کردم .

وی درباره آینده خود در این بانک گفت: به زودی مدیر عامل جدید بانک انتخاب می شود و زمانی که احساس کنم اوضاع از ثبات خوبی برخوردار است آنگاه اعلام بازنشستگی می کنم زیرا زمان زیادی است که در این بانک حضور دارم.

وی درباره تغییر و دستکاری در نرخ بهره های بین بانکی که منجر به رسوایی مالی بانک بارکلیز شد هم گفت:رفتار بد عده ای از اشخاص محدود منجر به این کار شد و من مخالف این موضوع بودم و از آن بیزاری کردم و هر آنچه می توانستم در جهت مقابله با آن به کار بستم و باید بگویم بقیه بخش های بانک درگیر این موضوع نبوده اند.

وی درباره بازگرداندن اعتماد به مشتریان بانک گفت:من به همگان این اطمینان را می دهم و می گویم برای ایجاد اطمینان قصد داریم تا با ایجاد نظارت بیشتراز هرگونه سهل انگاری در شعب بانک جلوگیری کنیم و این سیستم نظارتی به هیات مدیره باید گزارش دهی کند که این موضوع می تواند اطمینان لازم را به افراد و مشتریان بانک بازگرداند.

وی در پایان درباره جایگزین باب دایموند مدیر عامل پیشین این بانک گفت:ما به دنبال پیدا کردن جایگزینی مناسب برای دایموند هستیم و همانطور که می دانید بانک بارکلیز بانک مهمی محسوب می شود که برای اقتصاد انگلیس هم از اهمیت بالایی برخوردار است و فردی که جایگزین دایموند می شود باید از همه لحاظ شایسته باشد و افراد کم و معدودی را می توان در این زمینه پیدا کرد.
برچسب ها: بارکلیز ، بانک ، ابقا ، استعفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار