یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: رسانه ها و نهادهای آموزشی باید برنامه های جامعی در زمینه ترویج و نشر فرهنگ انتظار ارائه کنند.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، انتظار فرج امام زمان (عج) را بالاترین اعمال دانست و اظهار داشت: در روايات بسیاری براي انتظار فرج حضرت ولی عصر(عج) آثار و برکات زیادی نقل شده که منتظران حقیقی، این برکات معنوی را به خوبی درک می کنند.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: در فرهنگ اهل‌بيت(ع) انتظار نه صرفاً يك حالت رواني، بلكه از مقوله‌ عمل شمرده شده است، بنابراین اگر انتظار، يك عمل است، منتظر هم بايد عامل باشد.

وی در تشریح وظایف منتظران در عصر ظهور افزود: اگر منتظران با وظايف خود آشنا نباشند و به آن عمل نكنند، تاريخ تكرار خواهد شد و همان گونه كه در زمان امام حسين(ع)، شيعيان فراواني وجود داشتند، ليكن از ميان آنها، تنها 72 نفر به وظيفه‌ي خود عمل كردند و سید الشهدا(ع) تنها ماند و آن چه نمي‌بايست اتفاق بيفتد، اتفاق افتاد، در زمان غيبت هم، چنانچه شيعيان به وظايف خود عمل نكنند، امام زمانشان تنها خواهد ماند و ظهورش به تأخير خواهد افتاد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در آسیب شناسی مقوله مهدویت و انتظار اظهار داشت: در حال حاضر مشكل عمده‌ جامعه‌ ما، بسط سطحي مهدويت‌گرايي است و بايد اذعان داشت كه مهدويت و انتظار باید به صورت عمیق و ریشه ای واکاوی شود.

وی نقش رسانه ها و نهادهای آموزشی را در زمینه تبین فرهنگ انتظار موثر خواند و تصریح کرد: رسانه ها و نهادهای آموزشی باید برنامه های جامعی در زمینه ترویج و نشر فرهنگ انتظار ارائه کنند تا نسل های مختلف جامعه زندگی خود را مبتنی بر این فرهنگ طراحی کنند.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: جامعه شیعی با فرهنگ انتظار و مهدویت معرفی می شود و همه آحاد جامعه وظیفه دارند در حفظ و صیانت از دستاوردهای این تفکر ارزشمند تلاش کنند./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار