نیروهای پلیس فرانسه و یک قاضی امروز سه شنبه در ارتباط با پرونده بتانکور، منزل و دفتر کار نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه را بازرسی کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وکیل مدافع سارکوزی و منابع آگاه از این پرونده گفتند ژان میشل ژانتی قاضی تحقیق به همراه حدود ده نیروی پلیس در این عملیات بازرسی شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، قاضی این پرونده درباره احتمال کمک مالی غیرقانونی به مبارزات انتخاباتی نیکولا سارکوزی در سال 2007 تحقیق می کند. تییری هرتزوگ وکیل مدافع سارکوزی گفت وی به همراه خانواده اش روز دوشنبه راهی کانادا شده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند نیز به مسئله بازرسی از دفتر وکلا که سارکوزی در آن عضویت دارد اشاره کرد ولی منابع آگاه از پرونده این خبر را تایید نکردند.

هرتزوگ گفت، این عملیات بازرسی در حالی صورت گرفت که قاضی پانزده روز قبل همه مدارک ضروری را ارسال کرده بود، به زودی مشخص خواهد شد که این گونه اقدامات بی فایده است.

به گفته هرتزوگ، مدارک نشان می دهد ادعاهای مربوط به وجود قرار ملاقاتی بین سارکوزی و لیلیان بتانکور وارث کمپانی لارویال بی اساس است. وی افزود به قاضی پرونده اطلاع داده است همه نقل و انتقالات و مکان هایی که نیکولا سارکوزی در سال 2007 به آنجا رفته است زیر نظر ماموران پلیس بودکه مامور تامین امنیت او بوده اند.

وی افزود، نامه ای به قاضی فرستاده است تا هویت این پلیس ها را به وی اطلاع دهد تا آنها تایید کنند سارکوزی هیچ قرار ملاقاتی در روز 24 فوریه 2007 در منزلش با اندری بتانکور همسر لیلیان بتانکور نداشته است.

دامنه پرونده بتانکور که مربوط به اختلاف خانوادگی بین لیلیان بتانکور و دخترش درباره دارایی این خانواده است به صحنه سیاسی فرانسه نیز کشیده شده و منجر به استعفای اریک وورث وزیر سابق کار در زمان ریاست جمهوری سارکوزی شده است.
برچسب ها: سارکوزی ، پلیس ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار