يک كارشناس مسائل خاورميانه گفت: با توجه به اينكه كشور عربستان، متحد راهبردي ايالات متحده آمريكا در منطقه‌اي خاورميانه است آمريكا تمام سعي خود را براي حفظ متحدان اندکش در منطقه مي‌كند.

محمدرضا ماني‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدام عربستان در قطع صدور ويزا براي زائران ايراني به اين كشور گفت: با توجه به اينكه نسل عبدالعزيز در حال فوت هستند حداقل اگر نگوييم حكومت آل سعود در حال نابودي است، مي توان گفت که در حال پوست‌اندازي است.

ماني فر ادامه داد: با توجه به اينكه كشور عربستان، متحد راهبردي ايالات متحده آمريكا در منطقه‌اي خاورميانه است آمريكا تمام سعي خود را براي حفظ متحدان اندکش در منطقه مي‌كند.

وي با بيان اينکه بيداري اسلامي در منطقه باعث منزوي شدن آمريكا و حكام آل سعود شده است، افزود: بيداري اسلامي يك به يك متحدان آمريكا را به عرصه فنا و نيستي كشانده است و وضعيت آمريكا در منطقه بسيار منزوي و شكننده است.

اين كارشناس سياست خارجي اظهار داشت: در كشور عربستان مردم به شدت با نقض شديد حقوق اساسي و اجتماعي مواجه هستند و  علت اينكه در چند روز اخير ما شاهد شرايط امنيتي در عربستان شده‌ايم خوف از تنش و درگيري بين مردم عربستان و حکام آل سعود است.

وي ادامه داد: هر چند رسانه‌هاي سعودي در تلاش اند كه اوضاع كشور عربستان را كاملا عادي جلوه دهند ولي سوال اساسي اين است كه چرا آماده‌باش نيروهاي امنيتي اعلام شده است و از طرفي مقامات سعودي فورا اقدام به قطع صدور ويزا براي برخي كشورها از جمله ايران کرده اند.

ماني‌فر خاطرنشان كرد: مقامات عربستان در صددند به طور آرام، شرايط و زمينه را براي انتقال قدرت در اين کشور فراهم كنند

/ش3

 

برچسب ها: مانی ، عربستان ، متحد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار