دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه سوريه هزينه مقاومت در برابر اشغالگران صهيونيست را مي‌پردازد،‌ گفت: کسانی که یک انتخابات هم نداشته‌اند نمی‌توانند مدعی دموکراسی در سوريه باشند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران محمدجهاد اللحام رئيس مجلس شعب سوريه عصر امروز در راس هيئتي پارلماني با دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان ديدار و گفت‌وگو كرد.

جليلي با اشاره به سوابق مقاومت مردم و دولت سوريه در برابر رژيم صهيونيستي و  اشغالگران قدس شريف تاكيد كرد سوريه در دوره اخير محور اساسي مقاومت بوده و حتي كشورهايي كه در سالهاي گذشته در برابر اشغالگران ساكت و خاموش بوده‌اند اعتراف مي‌كنند كه دستاوردهاي مبارزات فلسطين مرهون حمايت و پشتيباني سوريه است. از اين رو طبيعي است كه دولت‌هاي غربي و آمريكا تلاش نمايند انتقام خود را از دولت و ملت سوريه بگيرند و از اين رو در حال حاضر سوريه هزينه مقاومت در برابر اشغالگران را مي‌پردازد.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي همچنين با اشاره به پشتيباني برخي دولت‌هاي منطقه از تحركات تخريبي و تروريستي در سوريه گفت: مردم منطقه به خوبي مي‌دانند كساني كه حتي سابقه برگزاري يك انتخابات در كشور خود ندارند نمي‌توانند مدعي دموكراسي در كشورهاي ديگر باشند.

جليلي در ادامه اظهار داشت: در عين حال كه ملت سوريه خواهان اصلاحات است كه آنان را براي ترسيم سرنوشت و آينده سياسي خود كمك كند، به هيچ وجه از دخالت بيگانگان در كشور خود استقبال نكرده‌ و رفتارهاي تروريستي را بر نمي‌تابد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: اصلاحات در سوريه بايد مبتني بر اراده، ابتكار و الگوي ملي و با مشاركت اقشارمختلف مردم سوريه باشد.

دراين ديدار همچنين محمد جهاد اللحام رئيس جديد پارلمان سوريه با اشاره به وضعيت سياسي و اجتماعي كشورش گفت وضعيت در حال حاضر برخلاف ادعايي است كه رسانه‌هاي همسو با اردوگاه غربي تبليغ مي‌كنند.

رئيس مجلس سوريه با تشكر از مواضع جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد:‌علي رغم تلاش و سرمايه‌گذاري كشورهاي مخالف، ملت و دولت سوريه با اتكا به توان ملي مرحلهكنوني را پشت سر خواهد گذاشت و همچنان متحدي استراتژيك براي جبهه مقاومت باقي خواهد ماند.

/س2

 

برچسب ها: سوریه ، جلیلی ، دموکراسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار