دبير انجمن اسلامي دانشگاه‌ فردوسي مشهد به تبعات منفي تحريم‌هاي نفتي ايران براي دولت‌هاي غربي اشاره كرد و گفت:‌ تبعات منفي تحريم‌هاي نفتي براي كشورهاي اروپايي بيشتر است.

سجاد حسيني دبير انجمن اسلامي دانشگاه فردوسي مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اعمال تحريم‌ها از سوي غرب بر روي ايران گفت: كشورهاي صنعتي به نفت بيشتر از ما نياز دارند و تحريم‌هاي نفتي عليه ايران قطعا هزينه ها را براي آنان بالا خواهد برد که با توجه به شرايط مالي و بحران اقتصادي و  اعتراضاتي كه مردم اين كشور نسبت به سياست مالي اقتصادي اين كشورها داشته اند كشورهاي غربي بايد در انتظار شرايط سختي باشند.

وي در ادامه افزود:‌هر چند نبايد از نقش عربستان به واسطه قول‌ها‌ و همكاري‌هاي پشت پرده با دول غربي و افزايش استخراج نفتي در كشورهاي عراق و ليبي غافل شد اما كمك و مساعدت اين دولت‌ها نمي‌تواند پاسخگو و برطرف  كننده تمام نيازهاي كشورهاي غربي باشد و آنان باز هم با مشكل روبرو خواهند بود.

حسيني با اشاره به تبديل تحريم‌ها به فرصت خاطرنشان كرد: درست است كه كشور ما تحريم‌ها را به منزله فرصتي براي خود مي‌داند اما سعي در تشديد تحريم‌ها مشكلاتي را در كشور به وجود خواهد آورد كه در درجه اول بايد به فكر جايگزيني براي منابع نفتي باشيم و در ثاني با ايجاد حس همبستگي ميان مردم بتوانيم اين شرايط سخت را پشت سر گذاشته و دول غربي را در رسيدن به اهداف خود ناكام بگذاريم.

حسيني تأکيد کرد: نهادهاي نظارتي بايد مراقب سودجويي‌هاي برخي از شركت‌ها در گران كردن كالاها باشند چرا كه بسياري از گراني‌ها ناشي از تحريم‌ها نيست.

دبير انجمن اسلامي دانشگاه فردوسي مشهد با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري گفت:‌ ما مي‌توانيم از شرايط تحريم در جهت ارتقاي جايگاه اقتصادي و پتانسيل خود در صنعت و معدن استفاده كنيم که در نهايت برنده نهايي در اين مسئله باشيم.

حسيني در پايان به طولاني نبودن زمان تحريم ها اشاره كرد و گفت: كشورهاي اروپايي با توجه به نياز مبرم به منابع نفتي، تنها 6 ماه در مقابل تحريم‌ نفتي عليه ايران دوام خواهند آورد و در صورت موفقيت ما در اين شرايط سخت، ايران برنده نهايي خواهد بود چرا كه كشورهاي اروپايي خود مجبور به لغو تحريم‌ها خواهند شد.

/ش3

 

برچسب ها: حسینی ، دبیر ، انجمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار