مدیر کل بهداشت و درمان اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: 2 هزار و 26 نفر از ویزیت پزشک متخصص و حدود 9 هزار نفر از ویزیت پزشک عمومی و 767 نفر از خدمات پرستاری درمانور بهداشتي اضطراری استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛  افشین علیخانی مدیر کل بهداشت و درمان اضطراری معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به برگزاری مانور تیم های بهداشت و درمان اضطراری خاطر نشان کرد: این طرح در راستای ارتقا سطح آمادگی تیم های بهداشت و درمان اضطراری در ارائه خدمات به جوامع آسیب دیده از حوادث و سوانح برگزار شد.
وی تمرین فرآیندهای تعیین شده بررسی تجهیزات در اختیار و ارتقای هماهنگی های تیمی، درون و برون بخشی در مناطق کم برخوردار سطح کشور از دیگر اهداف این مانور برشمرد.
وی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی به عمل آمده در مرحله اول به منظور تعیین منطقه عملیاتی و هماهنگی با مسئولان استانی و منطقه ای به منظور استقرار و حمایت از برنامه مذکور مطالعات و ارزیابی اولیه صورت گرفت.
علیخانی افزود: همچنین در این طرح پس از استقرار واحدهای مراقبت اولیه بهداشتی خدماتی همچون ویزیت پزشک، خدمات مادر و کودک، بهداشت محیط،مشاوره های روانشناسی، تغذیه، آموزش بهداشت و داروهای اساسی مورد نیاز ارائه شد.
وی با تاکید بر اینکه 28 هزار و 811 نفر از خدمات این طرح بهره مند شدند افزود: دو هزار و 26 نفر از ویزیت پزشک متخصص حدود 9 هزار نفر از ویزیت پزشک عمومی، هزار و 809 نفر از ویزیت مامایی و 4 هزار و 767 نفر از خدمات پرستاری استفاده کردند.
به گفته علیخانی همچنین به دو هزار و 127 نفر خدمات روانشناسی ، دو هزار و 912 نفر خدمات بهداشت محیط و هزار و 225 نفر خدمات تغذیه، هزار و 574 نفر خدمات مادر کودک، 68 نفر خدمات آزمایشگاهی ارائه شد و بالغ بر 3 هزار و 200 نسخه دارویی نیز برای بیماران صادر شد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار