دبيرانجمن اسلامي دانشگاه الزهرا(س) دانشجوي پولي را موجب ايجاد فاصله طبقاتي دانست و افزود: اين امر موجب تربيت مديراني بي سواد و فاسد در آينده است.

فاطمه خليلي دبير انجمن اسلامي دانشگاه الزهرا(س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره دانشجوي پولي گفت: اساسي ترين مطلب در بحث دانشجوي پولي، بوجود آمدن فاصله طبقاتي ميان قشرهاي جامعه از جمله فقير و غني است که اين امر پسنديده اي در جامعه اسلامي نيست و بي عدالتي را در جامعه رواج مي دهد.

وي در ادامه افزود: با بالا رفتن قيمت شهريه مشکلات عديده اي براي دانشجويان به وجود مي آيد که به سهم خودش در کاهش سطح علمي دانشجو تأثير دارد چرا که دانشجو به جاي دغدغه بالا بردن علم و دانش خويش بيشتر به دنبال بدست آوردن پول براي امکان ادامه تحصيل است.

خليلي در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجوي پولي از سويي موجب فساد ساختاري در آينده است چرا که دانشجويي که با پول مدرک مي گيرد و اين مدرک با تلاش در جهت بالا بردن دانش و علم او رخ نداده است در آينده مديري بي سواد و فاسد خواهد بود.

وي در پايان درباره افزايش پول با بالا رفتن امکانات دانشگاهي براي دانشجويان در جهت ارتقا سطح علمي دانشگاهي گفت: اين يک ايده مطلوب است اما با توجه به ساختارهاي معيوب نظام آموزشي، رسيدن بدين نقطه نيازمند تغييرات ساختاري بنيادين در اين زمينه است که در صورت تغيير بنيادين شايد بتوان گفت که بالارفتن شهريه ها متناسب با امکانات علمي دانشگاه ها اقدامي مناسب است.
/ش3
برچسب ها: تحکیم ، خلیلی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار