وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر مسکن سریلانکا گفت: علیرغم همه این فشارها دولت و ملت ایران مسیر پیشرفت و استقلال خود را با سربلندی ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ویمال ویراوانسا وزیر مسکن، ساختمان و خدمات مهندسی سریلانکا صبح امروز در تهران با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور در بخشهای مختلف سیاسی و اقتصادی و تجاری، ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن توافقنامه ها شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط تهران و کلمبو باشیم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول و مبانی انسانی و اسلامی هیچگاه نگاه صرف سودجویانه و منفعت طلبانه در روابط خود با دیگر کشورها را دنبال نمی کند و معتقد است این روابط باید در جهت مصالح و منافع کشورهای مستقل باشد.

صالحی با اشاره به اعمال فشارهای همه جانبه قدرتهای استکباری برای تحمیل اراده خود بر ملتهای مستقلی مثل ایران خاطر نشان کرد: علیرغم همه این فشارها دولت و ملت ایران مسیر پیشرفت و استقلال خود را با سربلندی ادامه می دهند.

وزیر امور خارجه با تشریح پیشرفتها و دستاوردهای کشورمان در عرصه های مختلف از جمله اجرای طرح های گسترده مسکن و شهر سازی در ایران و پیشرفتهای فنی و مهندسی مهندسان جوان کشورمان در این بخش، آمادگی کشورمان را برای ارائه این تجربیات و مشارکت در طرحهای بخش مسکن و شهرسازی سریلانکا اعلام کرد.

ویمال ویراوانسا وزیر مسکن، ساختمان و خدمات مهندسی سریلانکا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرش به تهران و ابراز رضایت از مذاکرات و توافقات خوب صورت گرفته با همتای ایرانی خود، از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در عرصه بین المللی تشکر کرد.

وی همچنین با تمجید از دستاوردها و توانمندی های ایران در عرصه های مختلف ، بر حمایت دولت سریلانکا از مشارکت بخشهای خصوصی و دولتی ایران در اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی بویژه در بخش مسکن و شهرسازی این کشور تاکید کرد.
/پ2
برچسب ها: صالحی ، ایران ، سریلانکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار