مدیر کل اجرایی دفاتر خارج از کشور کمیته امداد امام خمینی(ره) با هیئت همراه که به منظور بحث و بررسی موضوعات مختلف در زمینه خدمات رسانی به مسلمانان سومالی به این کشور سفرکرده بود،گفت: یکی از مهمترین فعالیتهای این سفر، ارائه خدمات بهداشتی از قبیل:سمپاشی،سالم سازی آب شرب و واکسیناسیون مادر و کودک بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ هادی دهباشیان با اشاره به دیدار با معاون  وزیر آب و نیرو کشور سومالی درخصوص تخصیص زمین جهت حفرچاه و استحصال آب سالم و بازدید جهت شناسایی چاههای موجود به منظور بازسازی و تعمیر گفت: این اقدام به عنوان یکی از مهمترین اهداف ما محسوب می شود؛چراکه بسیاری از بیماریها از طریق آب غیر شرب و آلوده منتقل می شود.
 مدیرکل اجرایی دفاتر خارج از کشورکمیته امداد امام خمینی(ره) افزود:در ملاقات با وزیر بهداشت و شئون اجتماعی سومالی در خصوص هماهنگی وانجام فعالیتهای بهداشتی از قبیل: آموزش و تعلیم بهورز، سمپاشی، سالم سازی آب شرب و واکسیناسیون مادر و کودک بحث و بررسی صورت گرفت.
وی اظهار داشت:پیگیری و ملاقات با وزیر زنان و ارائه گزارشهای لازم در خصوص فعالیت کارگاه های خیاطی،کامپیوتر وصنایع دستی وهمچنین تعداد کارآموزان و برنامه های آتی وبررسی امکان توسعه راه اندازی کارگاه های دیگر در مناطق مختلف شهر موگادیشو از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرارگرفت.
دهباشیان درخصوص راه اندازی و شروع به کار کارگاه آموزشی دوم در رشته های خیاطی،کامپیوتر درمنطقه شنگان (ساختمان محمود جردی)گفت:برای آغاز به کار و شروع  فعالیت این رشته ها پیگیریهای لازم صورت گرفته است.
مدیرکل اجرایی دفاتر خارج از کشورکمیته امدادامام خمینی(ره) تصریح کرد:دردیدار وملاقات با وزیر داخلی و امنیت سومالی، فعالیتها و اقدامات و اهداف کمیته امداد تشریح شد و بررسی راهکارهای همکاری و هماهنگی در خدمت رسانی مطلوب به مردم مسلمان این کشور صورت گرفت،همچنین نوع،میزان و نحوه کمک رسانی به این مناطق با تعدادی ازخیرین منطقه موگادیشومرکزی وهرگیسا دردفتر امداد امام(ره) بررسی شد وحضور نماینده وجمعی از علمای دینی موگادیشو جهت عزیمت به ایران و دیدار با علمای کشورمان نشستی برگزار شد.
وی با بیان اینکه 10نفرازجوانان معرفی شده از سوی وزارت بهداشت در زمینه استفاده از دستگاه سمپاشی و نحوه تهیه سم و مراحل انجام و اقدامات ونکات ایمنی سمپاشی آموزش و تعلیم دیدند،افزود: براین اساس طرح سمپاشی توسط نیروی آموزش دیده با حضور کارشناس ومسئول بهداشت امداد در اردوگاهها به صورت روزانه،پیگیری شد و خرید امکانات لازم از جمله لباس و کفش مخصوص تیم سمپاش، پمپ سمپاشی و قرص کلر برای ضد عفونی آب شرب در راستای تولید مرغ بومی، دستگاه جوجه کشی و ملزومات آن از جمله تخم مرغ در کشور کنیا تهیه و به موگادیشو حمل شد و اولین سری تولید بین خانواده های ایتام توزیه شد و پیگیری برای جزوه و کتب مخصوص دوره بهورزی از طریق ایران صورت گرفت.
 مدیرکل اجرایی دفاتر خارج از کشورکمیته امدادامام خمینی(ره) یادآورشد: نشستی با کارشناسان وزارت کشاورزی این کشور با هدف برنامه ریزی و هماهنگی توسعه فعالیتهای حال و آینده برگزار شد وهمچنین پیش نویس تفاهم نامه با وزارت آب و نیرو در زمینه تخصیص یک قطعه زمین جهت حفر چاه به امضا رسید. 
گفتنی است دیدار و ملاقات با مدیر و مسئولان ستاد حوادث غیر مترقبه سومالی،ارائه گزارشی از فعالیتها،خدمات و مساعدتهای صورت گرفته به مردم مسلمان این کشور از سوی کمیته امداد و درخواست همکاری لازم در این زمینه به منظور ارائه آمار اردوها و اولویت بندی آنها و معرفی مدیران و مسئولان مربوطه از دیگر اقدامات بوده است.
همچنین با هماهنگی وزارت کشاورزی سومالی،پرورش و تولید قارچ در دستور کار قرار گرفت و کار تولید در محل هایی که در اختیار امداد قرار گرفت،آغاز شد./ف
برچسب ها: کمیته ، آب ، شرب ، سومالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار