سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره) گفت: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم خانواده های تحت پوشش را از طریق استعداد سنجی توانمند کرده و به مرحله خودکفایی برسانیم.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ حسین انواری، به اهدای لوح تقدیر کمیته امداد به عنوان نهاد برتر در ایجاد  مشاغل خانگی در جلسه شورای عالی اشتغال اشاره کرد وگفت:کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به اقدامات سال گذشته توانست در بین دستگاههای اجرایی کشور مقام نخست را در زمینه اشتغال کسب کند.
سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره)  با بیان اینکه در سال گذشته هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به امداد اختصاص داده شد،افزود:750میلیارد از این مبلغ برای اشتغال خانگی و 750میلیارد مابقی برای خود اشتغالی بوده است.
وی به فرآیند ایجاد مشاغل خانگی برای مددجویان اشاره کرد و یادآورشد:ایجاد مشاغل خانگی از سوی این نهاد تنها منحصر به ارائه اعتبارات نبوده است؛بلکه ایجاد خودباوری و آمادگی افراد برای کار، مهارت آموزی و اشتغال از جمله مواردی است که در این فرآیند صورت می گیرد.
عضو شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته کمیته امداد در بخش مشاغل خانگی وخوداشتغالی بیش از300هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است،اظهاداشت:امسال نیزایجاد 500هزارفرصت شغلی در دستور کار  این نهاد قرار دارد و این در حالی است که اعتبارات آن پرداخت شود؛همچنین بر اساس قانون بودجه امسال 20درصد از منابع قرض الحسنه بانکها به امر اشتغالهای کوچک توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) باید اختصاص خواهد یافت.
انواري ادامه داد: ازهفته آینده با استانها رایزنی خواهیم کرد و با مشخص شدن سهمیه استانی وارد تفاهم نامه با بانکهای عامل خواهیم شد.
وی عنوان کرد:چنانچه امسال بتوانیم از 200میلیارد تومان  منابع قرض الحسنه بانکها بهره مند شویم،یک رکورد بسیار خوب و جدیدی است که می تواند در خانواده های دو دهک پایین جامعه موثر باشد و اکنون در حال وصول مطالبات سال گذشتته هستیم.
سرپرست کمیته امدادامام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد با بانکها به منظور بهره مندی از منابع قرض الحسنه هیچ مشکلی نداشته است،خاطر نشان کرد: از مجموع یک هزار و 500میلیارد که در سال گذشته تخصیص داده شده بودیک هزار و 300میلیارد آن را توانستیم دریافت کنیم.
وي با بیان اینکه اکنون خانواده هایی که به کمیته امداد مراجعه می کنند، درخواست آموزش و کار از این نهاد دارند و با توجه به  اقداماتی که در سال گذشته صورت گرفته است،در خانواده، چند نفر از اعضای خانواده را مشغول به کار می کنیم تا مجموع درآمد یک خانواده کامل شود و استقلال پیدا کند.      
حسین انواری یادآورشد:افرادی که به  مرحله خودکفایی می رسند، به عنوان همکاران جدید امداد تشکیل پرونده می دهند و کارت افتخار و همت دریافت می کنند و نحوه تعامل آنها با امداد تغییر شکل پیدا می کند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار