معاون نوسازی و تحول اداری رئیس جمهور گفت: در بخش خرید الکترونیکی نیاز به امضای الکترونیکی برای خریدار و فروشنده داریم تا موجب احراز و تاثیر هویت شود.

دکتر بزرگیان، معاون نوسازی و تحول اداری رئیس جمهور با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وجود امضای الکترونیک عدم انکار را تضمین کرده و در واقع سیستم مشخص می کند درخواست کننده کالا چه کسی است.

وی بااشاره به اینکه باید بحث امضای الکترونیک را در بخش های تجاری و عمومی گسترش دهیم افزود: بخش های ریشه ای کار انجام شده و باید به قسمت های میانی بپردازیم تا مردم همانند کارت ملی که گواهی هویت آنهاست یک کد الکترونیکی غیر قابل انکار داشته باشند.

فروشگاه های مجازی دارای نشان اعتماد هستند

در ادامه دکتر بزرگیان با اشاره به اینکه عضویت در بازار الکترونیکی شرایط دارد اذعان داشت: صنوف مختلف باید فرم مربوطه راپر کرده و گواهی اولیه را دریافت کنند، در نتیجه مردم برای خرید باید به مهر تائید یا گواهینامه توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت اعطای نشان اعتماد به فروشگاه های مجازی را بر عهده گرفته که این نماد اعتماد بالای سایت مربوطه وجود دارد خریدار با مشاهده آن مطمئن می شود که این فروشگاه و واحد صنفی عضو این شبکه بوده و تائید شده است.

معاون نوسازی و تحول اداری رئیس جمهور خاطر نشان ساخت: چاپ اسکناس در کشور هزینه ای دهها میلیاردی دارد که با استفاده از کارت پول ها می توان این هزینه را کاهش داد، هم چنین با خرید از سایت های معتبری که در فضای سایبری وجود دارد می توان علاوه بر کاهش ترافیک، کاهش آلودگی و هزینه های خانوار سلامت ارتباط را در جامعه ایجاد کرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار