فرمانده نيروي انتظامي در جلسه علني امروز( سه شنبه) خانه ملت حاضر شده و به ارائه گزارشي پيرامون عملكرد اين حوزه پرداخت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران سردار اسماعيل احمدي مقدم فرمانده كل نيروي انتظامي در جلسه علني امروز (سه شنبه) خانه ملت به ارائه گزارش از حوزه متبوعش به نمايندگان مردم پرداخت.

احمدي مقدم با بيان اينكه بيشتر تحقيقات حوزه امنيتي و انتظامي كشور به دليل تهديدات خارجي است، گفت:‌ نيروي انتظامي در كنترل اين حوزه موفق بوده و  تهديدات پشت پرده را رصد كرده است.

وي با بيان اينكه 26 دستگاه وظيفه  ايجاد امنيت به لحاظ مختلف را بر عهده دارند،‌افزود: اين 26 دستگاه 284 وظيفه دارند كه 21 وظيفه آن بر عهده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران است كه بخش عمده آن ايجابي نظارتي و بخش اندكي نيز سلبي است.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه اين نيرو طرح هاي مختلفي را اجرا كرده و در دست اجرا دارد، تصريح كرد: طرح هاي نيروي انتظامي در راستاي مطالبات مردم بوده و با توجه به ضرورت اجرايي شده اند به طوري كه پليس امنيت كارهاي خوبي در اين زمينه صورت گرفته است.

وي با ابراز تاسف از بي‌توجهي برخي دستگاه‌ها در انجام وظايف محوله گفت: در ابتداي اجراي راهكارهاي عفاف و حجاب كه در اوايل سال 84 و در دولت خاتمي ابلاغ شد، برخي دستگاه‌ها گفتند كارهاي نيروهاي انتظامي چه فايده‌اي ندارد ولي آمار نشان مي‌دهد كه انواع جرايم به شدت كاهش يافته است.

وي تاكيد كرد:‌اقدام در حوزه امنيت اخلاقي موجب پشتيباني مردم از نيروي انتظامي شده است. ماهواره ام‌الفساد است و خانواده‌‌ها از جمع‌آوري ماهواره‌ از سوي نيروي انتظامي ابراز رضايت مي‌كنند.

احمدي‌مقدم خاطر نشان كرد: برخي دستگاه‌ها در اين حوزه سخنان مايوس‌كننده‌اي بيان مي‌كنند كه بهتر است اگر كمكي به اين كار نمي‌كنند، سكوت كنند.

وي افزود: به اسم ترويج سينما، فوتبال پخش شد و معضلات زيادي به همراه آورد هر چند كه نيروي انتظامي دفعه قبل چيزي نگفت ولي سوال اين است كه اين كار تبليغ فرهنگ است؟ آيا نبايد در يونيفرم لباس كاركنان، بيمارستان‌ها و شركت‌ها نظارت شود و حتما نيروي انتظامي بايد برخورد انتظامي كند.

فرمانده نيروي انتظامي، پليس امنيت اخلاقي را مورد قبول جامعه دانست و افزود: امروز پليس امنيت اخلاقي به صورت امري عادي در جامعه مبدل شده است. از سال 81 تاكنون شوراي فرهنگ عمومي و ساير دستگاه‌هاي فرهنگي با رصدهاي انجام شده با وجود نوسانات در ظواهر اجتماعي گزارش مي‌دهند كه شرايط امنيت اخلاقي جامعه بهبود يافته است. كنترل باندهاي فساد و كشف مشروبات الكلي در سال 90 نسبت به سال 89 افزايش يافته و مشروبات الكلي به 3/5 ميليون ليتر كاهش يافته است.

احمدي‌مقدم افزود: مردم با 197 تماس گرفته و نظرات خود را بيان مي‌كنند. كاهش انتقادات و افزايش رضايت‌ها در حين اجراي طرح‌هاي امنيت اخلاقي از سوي مردم طلب شده و البته نسبت به رفتار برخي از ماموران نيروي انتظامي نيز اعتراضاتي بيان شده است.

وي بهبود نسبي برخي جرايم در حوزه امنيت اجتماعي را مورد اشاره قرار داد و افزود: انواع جرايم به جز سرقت خودرو و سرقت لوازم داخلي خودرو كاهش يافته است. از سال 84 احساس بروز جرم دائما رو به كاهش و احساس امنيت دائما رو به افزايش بوده است.


وي تصريح كرد: از سال 86 تا كنون هر چند ظواهر جامعه در نوسان بوده ولي در راستاي اجراي قوانين مربوطه بهتر شده است به طوري كه در سال 85 طبق آمار اطلاعات 5 ميليون بطري مشروبات الكلي كشف شد در حالي كه اين ميزان در سال هاي اخير به شدت كاهش يافته است.

فرمانده نيروي انتظامي، استمراربخشي در اجراي قانون، تمركز بر مناطق مستعد جرم، ارتقاي سطح آگاهي عمومي، ارتقاي سطح علمي كاربران،‌ هماهنگي با نهادهاي فرهنگي و اجرايي، حفظ حريم حقوقي شهروندان و تلاش براي تقدم پيشگيري اجتماعي را از جمله اقدامات انجام گرفته از سوي نيروي انتظامي عنوان كرد.

وي با اشاره به مطالبات اجتماعي از نيروي انتظامي گفت: در جزوه ارائه شده به نمايندگان درج شده است كه از سال 86 تاكنون همواره احساس امنيت و بروز جرم در حوزه امنيت اخلاقي از سوي مردم درخواست شده است. پوشش نامناسب و آرايش افراطي خانم‌ها 49/2 درصد از مطالبات مردمي را به خود اختصاص داده است كه پس از درخواست برخورد با موادمخدر، ‌بيشترين درخواست از نيروي انتظامي است و مي‌توان گفت از سال 84 تاكنون احساس بروز جرم دائما رو به كاهش و احساس امنيت دائما رو به افزايش بوده است.


وي در ادامه عدم همراهي برخي نهادها و دستگاه هاي اجرايي كشور در خصوص مسائل فرهنگي گفت: به طور مثال وقتي شركتي يا بيمارستاني پوشش غربي را به عنوان يونيفورم كاركنان خود انتخاب مي كند ديگر چه كاري از نيروي انتظامي ساخته است.

احمدي مقدم تصريح كرد: نيروي انتظامي به تبعيت از اسلام رسيدگي همزمان به علت و معلول را در دستور كار قرار داده و رسيدگي به علت را در اولويت كاري خود قرار خواهد داد.

وي خاطر نشان كرد: در مجموع نيروي انتظامي كشور اقدامات مطلوبي انجام داده و همواره با پشتيباني مردم علما مراجع مجلس و ساير نهادها بوده است.

وي در پايان به حضور نيروهاي انتظامي در سطح شهر اشاره كرد و گفت:‌اين نيروها صرفا براي اجراي طرح امنيت اخلاقي مستقر نشدند بلكه مقابله با بدحجابي، اجراي امنيت اخلاقي، همراه داشتن حيوانات خصوصا سگ، اجراي حركات مارپيچي و ... از ماموريت هاي اين نيرو در برخورد با مسائل اخلاقي است.

/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار