استاندار خراسان رضوي از اختصاص 10 هزار ميليارد ريال تسهيلات بانكي براي بازسازي بافت پيرامون حرم مطهر رضوي خبر داد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمود صلاحي با اعلام اين خبر اظهار کرد: در پي سفر چهارم هيات دولت به استان، اين ميزان اعتبار در قالب دوره مشاركت سه ساله با تنفس يكساله در قبال ترهين املاك و اراضي آزادسازي شده طرح، مصوب و مقرر شد بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران از طريق بانك هاي عامل نسبت به اين امر اقدام نمايد.

وي افزود: همچنين معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور موظف شد به منظور تامين منابع مالي اجراي اين طرح، تمام سود اوراق مشاركت منتشر شده از سوي شهرداري مشهد طي سال هاي 87 تا 90 را در قالب يارانه در بودجه سنواتي سال هاي برنامه پنجم توسعه پيش بيني نمايد.

استاندار خراسان رضوي گفت: استانداري نيز هماهنگي هاي لازم براي اجراي تاسيسات زيربنايي شهري مانند آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب را از طريق كانال انرژي احداث شده در محدوده طرح بهسازي بافت پيرامون حرم مطهر امام رضا(ع) را انجام مي دهد.

یادآوری می شود: طبق مصوبه هيات دولت و در راستاي اصل 44 قانون اساسي، وزارت امور اقتصاد و دارايي به منظور تداوم حمايت دولت از طرح نوسازي بافت پيرامون حرم رضوي از سوي وزارت راه و شهرسازي فروش سهام شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري در شركت عمران و مسكن سازان ثامن را تا پايان سال 93 از دستور كار سازمان خصوصي سازي خارج خواهد نمود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.