دبیر شورای اشتغال هرمزگان گفت : 300 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزا به بانکهای استان اختصاص یافته است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران بندرعباس راستی افزود : عملکرد بانکها در پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغالزای متقاضیان در نشستهای این کارگروه بررسی می شود .

وی گفت : مرحله نخست آزمون جذب نیرو در مشاغل بلاتصدی دستگاههای اجرایی در خرداد امسال انجام شد و تا پایان سال همه  7 هزار نفر مورد نیاز در این پستها جذب می شوند .

مدیر کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود : اجرای طرح کشاورزی مهر تحول بزرگی در اشتغال استان ایجاد می شود .

در این نشست مشکلات بنگاههای اقتصادی ، مرغداریها و واحدهای پرواربندی و باغداران خسارت دیده بررسی شد .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این نشست گفت : بخشودگی سود و دیرکرد تسهیلات کشاورزی به باغداران خسارت دیده از جاروک جادوگر تاکنون اجرا نشده است .

صبوری افزود : کشاورزان خسارت دیده 97 میلیارد تومان از بانکها تسهیلات دریافت کرده که علاوه بر اصل آن 42 میلیارد تومان سود و دیر کرد به بانکها بدهکارند .

وی گفت : از مجموع 11 هزار هکتار باغ لیموترش موجود ، 4 هزار و 500 هکتار به صورت مزمن به بیماری جاروک جادوگر مبتلا هستند .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود : 8 هزار هکتار از باغهای لیموترش استان هم امحاء شده و به جای آن در 6 هزار و 200 هکتار درختان گرمسیری کاشته شده و در بقیه آن زراعت می شود .

استاندار هرمزگان هم در این نشست گفت : اشتغال پایه اساسی برای رونق و شکوفایی کشور است و باید به آن نگاه جامع‌تری داشت .

عزیزی افزود : 30 درصد از سهمیه اشتغال استان در اختیار اداره کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی است و الویت با افرادی است که در سفر چهارم هیات دولت برای رییس جمهور نامه نوشته و از او درخواست کار کرده اند .

وی گفت : آمار مشاغل ایجاد شده در سه ماه گذشته نشان می دهد که دستگاههای اجرایی مصمم در این عرصه تلاش کنند .

سهم هرمزگان در ایجاد اشتغال امسال 50 هزار نفر است که تاکنون حدود 4 هزار نفر آن محقق شده است ./ع

 

 

برچسب ها: اعتبار ، بانکها ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.