مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷درصد جمعیت عشایر کشور در خراسان جنوبی زندگی می کنند، گفت: جمعیت عشایری استان را ۸۰ هزار نفر در قالب ۱۵ هزار و ۱۵۳ خانوار تشکیل می دهد

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند، محمدابراهیم ابراهیمی، مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی، امروز(12تیر) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: حدود 13 درصد از جمعیت استان را جامعه عشایری تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی استان چهارم عشایری کشور محسوب می شود، افزود: جمعیت عشایری استان را 80 هزار نفر در قالب 15 هزار و 153 خانوار تشکیل می دهد.

مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عشایر جایگاه ویژه ای در انقلاب اسلامی دارند، گفت: تنها جامعه ای که در انتخابات حضور صددرصدی دارند عشایر هستند.

ابراهیمی با اشاره به خصوصیات جامعه عشایری گفت: حضور چشمگیر در عرصه ها، بی ادعا، نقش دفاعی و مرزبانی، ولایت مداری و دین داری، با بصیرت، قانع بودن و حفظ اصالت از جمله این ویژگی ها است.

مدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد سال گذشته حوزه عشایر استان، اظهار داشت: احداث و مرمت راه ها، آب رسانی و برق دار نمودن مناطق عشایری، ترویج استفاده از انرژی های نو، مرمت قنوات چشمه سارها و چاه های آب از جمله این اقدامات بوده است.

وی از افزایش سه برابری اعتبارات حوزه عشایری استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: اعتبارات سال گذشته بسیار پائین بوده که با وجود سه برابر شدن اعتبارات جوابگوی بسیاری از هزینه های موجود نیست.

ابراهیمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 300 تن اقلام علوفه ای در بین عشایر توزیع شده است، خاطر نشان کرد: طی سال گذشته هفت هزار و 250 تن کن سانترس و 14 هزار و 120 تن جو، سبوس و سایر اقلام علوفه ای در بین عشایر استان توزیع شده است./س


برچسب ها: جمعیت ، عشایری ، ساکن ، در ، خراسان ، جنوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.