مدیر کل مطالعات سازمان امور عشایر ایران از تهیه اطلس راه های عشایر کشور خبر داد و گفت: این اطلس تا پایان شهریور ماه سال جاری تهیه و به صورت نرم افزاری ارائه می شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدرضا میر امینی، مدیر کل مطالعات سازمان امور عشایر ایران صبح امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: این سازمان برنامه های بسیار مهمی در بحث ساماندهی کوچ و اسکان عشایر انجام داده است.

وی با بیان اینکه استفاده از توانمندی های عشایر از دیگر رسالت های این سازمان است، افزود: در بحث بهره وری از دام و صنایع دستی عشایر نیز تلاش می کنیم.

مدیر کل مطالعات سازمان امور عشایر ایران از اجرای 105 پروژه مطالعاتی در کشور خبر داد و گفت: این پروژه ها از محل اعتبارات ملی و استانی از بند 108 قانون مطالعات کاربردی با اعتبار سه میلیارد و 600 میلیون تومان اجرا می شود/ع.

میر امینی از تهیه اطلس راههای عشایر کشور خبر داد و گفت: این اطلس همانند راه های شهری و روستای به صورت کامل تهیه و به صورت نرم افزار ارائه می شود.

وی با بیان اینکه درصددیم تا پایان شهریور ماه سال جاری تهیه اطلس به پایان برسد، گفت: شناساندن راه های عشایری و ممانعت از فراموشی این راه ها از جمله اهداف تهیه اطلس راه های عشایری است.

مدیر کل مطالعات سازمان امور عشایر ایران، هزینه تهیه اطلس راه های عشایری کشور را یک میلیارد و 360 میلیون تومان ذکر کرد.

میر امینی با بیان اینکه بر اساس بند 108 قانون بودجه که بر اساس آن نیم درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی باید صرف پژوهش کابردی شود، گفت: در راستای بهره گیری از منابع موجود 2 طرح های پژوهشی کاربردی از جمله افزایش بره گیری در دام عشایر اجرا می شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان نقش مهمی در توسعه جامعه دارند، خاطر نشان کرد: از پایان نامه های دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که به حوزه عشایری پرداخته اند حمایتهای مادی و تحقیقاتی صورت می گیرد.

میر امینی، توسعه صندوق حمایت از بخش کشاورزی را از دیگر برنامه های این نهاد برشمرد و یادآور شد: خراسان جنوبی یکی از 5 استان پایلوت در این زمینه است.


برچسب ها: تهیه ، اطلس ، راه ، های ، عشایری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.