مدیرعامل شرکت سبلان خودرو گفت: با حمایت مسئولان و تأمین منابع اعتباری در قالب خوشه‌های صنعتی توان تولید 60 درصد قطعات صنعت خودرو در اردبیل وجود دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اردبيل سعید خادمی دیروز در مراسم شکرانه و رونمایی از اتوبوس‌های شرکت سبلان خودروی اردبیل افزود: طرح سبلان خودرو با بهره‌گیری از تجارب مدیران اجرایی توانمند و با هدف ارتقای صنعت خودروسازی در استان اردبیل 18 ماه پیش کلنگ‌زنی شد در حالی که بانک صنعت و معدن اجرای آن را در زمانبندی 29 ماهه تعریف کرده بود.

وی گفت: ما با بهره‌گیری از توان جوانان زبده و مدیران با تجربه و بهره‌گیری از توانمندی گروه صنعتی سایپا و ایران خودرو توانستیم در کمتر از 18 ماه کارخانه سبلان خودرو را راه‌اندازی کنیم به طوری که بخشی از این مدت زمان نیز صرف جابه‌جایی زمین مورد نظر این کارخانه و مشکلات دفع آب‌های موجود و سطحی در این منطقه شد.

خادمی در ادامه ضرورت توسعه و گسترش واحدهای بالا دستی و پایین دستی صنایع خودروسازی در اردبیل را یادآور شد و افزود: تولید قطعات در داخل استان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و ما قطعه‌سازی را بالاتر از 10 هزار مورد در استان اردبیل انجام می‌دهیم به طوری که مابقی قطعات که تولید آنها صرف اقتصادی برای استان ندارد نظیر موتور و گیربوکس اغلب مونتاژ شده و تولیدی سایر مجموعه‌ها است.

خادمی از سبلان خودرو به عنوان یک پدیده بی‌نظیر و مبارک در صنعت خودروسازی کشور با تکیه بر استانداردهای جهانی به ویژه یورو 4 اعلام کرد و گفت: ساخت یک‌هزار و 700 قطعه مجموعه قطعات منفصله صنعت خودروسازی در کشورمان امکان‌پذیر است که از این تعداد 700 قطعه به دلیل ظرفیت محدود تولید صرفه اقتصادی برای گسترش واحدها و خوشه‌های صنعتی ندارد اما برای تولید یک‌هزار قطعه منفصله در استان می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل شرکت سبلان خودرو همچنین از آمادگی کامل این شرکت در بهره‌گیری از توان نیروهای با تجربه، پرتلاش، دانش فنی کارآمد در حوزه گسترش صنعت خودروسازی خبر داد و افزود: برای به ثمر نشستن این اهداف به یک عزم جدی نیاز داریم./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، قطعات ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.