با عرضه اولیه سهام شرکت پالایش نفت شیراز در روز چهارشنبه ، نماد این شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می¬ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس حسن محمدتبار معاونت نظارت و عملیات فرابورس گفت: 51 میلیون و 377 هزار و 430 سهم از پالایش نفت شیراز به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال، در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می­ شود.

وی با اشاره به کارگزاری بانک پاسارگاد به عنوان کارگزار معرف این شرکت گفت: سرمایه پالایش شیراز 1027 میلیارد و 548 میلیون ریال و تعداد سهام این شرکت یک میلیارد و 27 میلیون و 548 هزار و 600 سهم است که در زمینه تولید محصولات پالایش شده پتروشیمی فعالیت دارد.

محمدتبار افزود : از سهامدارن عمده این شرکت می­توان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران مالک70 درصد و شرکت سرمایه­ گذاری سهام عدالت مالک 30 درصد سهام این شرکت را نام برد.
محمد تبار تاکید کرد: در روز عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت گشایش می­ یابد. قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت­های معامله شده در همان روز خواهد بود. از روز پس از گشایش نماد ، دامنه نوسان قیمت نیز به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می­ شود.
همچنین با توجه به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق­ های سرمایه گذاری مشترک، این صندوق ها هیچ گونه سهمیه­ ای جهت خرید سهام ندارند. محدودیت خرید هر ایستگاه کاری90 هزار سهم و محدودیت خرید هر مشتری بر خط هزار سهم است./س
برچسب ها: سهام ، پالایش ، نفت ، فرابورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.