مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران از تدوین نظام‌نامه جامع آموزش‌های شهروندی خبر داد و گفت: فرآیند کارشناسی و مطالعات اولیه این طرح وارد فاز نهایی شده و از سال آینده در شهرداری اجرا خواهد ‌شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل رفیع در جلسه شورای راهبری آموزش‌های شهروندی ضمن اعلام این خبر افزود: فرآیند کارشناسی و مطالعات اولیه نظام جامع آموزش‌های شهروندی تا اواخر مهرماه به پایان می‌رسد و امیدواریم با انجام مقدمات اجرایی آن از سال آینده در مجموعه شهرداری تهران عملیاتی شود‌.  
وی گفت: نظام‌نامه در ادامه دستورالعمل آموزش‌های شهروندی تدوین خواهد شد و اهدافی نظیر هم افزایی، هماهنگی و یکسان‌‌ سازی فعالیت‌های آموزشی تمام سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران همچنین مناطق 22 گانه را دنبال می‌کند.  
رفیع تصریح کرد: نظام‌نامه جامع آموزش‌های شهروندی با توجه به لزوم حفظ استقلال سازمان و شرکت‌های تابعه بر همکاری و تعامل بیرون‌ و درون‌بخشی تاکید دارد و رسیدن به یک فهم و ادبیات مشترک در حوزه آموز‌ش‌های شهروندی را در صدر اهداف اصلی خود قرار داده‌است.  
وی افزود: این اداره کل به همراه شورای راهبری آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در مقام سیاست‌گذار و ناظر بر روند اجرای ساختار صحیح آموزش‌های شهروندی و مدیریت محله به عنوان آخرین حلقه اتصال شهروندان با مدیریت شهری باید به یک تعامل و ارتباط سازنده‌ای به منظور شناخت نیازهای موجود و تناسب خواسته‌ها با امکانات برسند.  
رفیع گفت: ایجاد این تعامل هم اندیشی نخبگان شهری و محلی را محقق می‌سازند و باعث شناسایی موانع و مشکلات خواهد شد. این فرآیند در نهایت تحقق اهدافی نظیر ارتقا توانمندی‌ها و سطح آگاهی شهروندان برای برخورداری از زندگی مسالمت آمیز را در پی دارد.  
مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران با تاکید بر نقش رسانه‌های جمعی در تغییر رفتار شهروندان ادامه داد: نقش رسانه‌های در انتقال مفاهیم آموزشی و تکمیل فرآیند یادگیری غیر قابل انکار است و باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور به این منظور بهره مند شویم.  
این همایش با تشریح محورها و اولویت‌های شورای راهبری آموزش‌های شهروندی توسط دکتر " علی‌اصغر فانی " ریاست شورا و برگزاری کارگاه آموزشی برای مدیران آموزش و معاونان امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به کار خود خاتمه داد./ز 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار