مدیر مهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب از پیشرفت 93 درصدی پروژه احداث كارخانه جدید نمك زدایی در میدان نفتی لب سفید در شمال خوزستان خبر داد.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،'سید عبدالله موسوی' اظهار داشت: این نخستین كارخانه نمك زدایی است كه در میدان لب سفید احداث می شود و 30 هزار بشكه در روز ظرفیت فرآورش دارد.

وی اظهار كرد: این پروژه در منطقه سخت گذر و كوهستانی در شمال استان خوزستان در دست اجراست و برای تسطیح كردن زمین مورد نظر 13 ماه عملیات خاك ریزی و خاك برداری صورت گرفته است.

موسوی اعتبار این پروژه را 234 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: یكی از ویژگی های این پروژه احداث تلمبه خانه تامین آب از سد دز است و 18 كیلومتر خط لوله انتقال آب تا كارخانه نیز احداث شده است.

مدیر مهندسی و ساختمان شركت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: تجهیزات نصب شده در این كارخانه شامل دو دستگاه دیسالتر، دو دستگاه هیتر، مخازن تحت فشار مایعات هیدروكربوری، گاز، سوخت و آب، كوره های پیش گرم كن نفت غیرمستقیم و ساختمان ها و تاسیسات جانبی است.

میدان نفتی لب سفید درحوزه عملیاتی شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان واقع است.

این شركت راهبری افزون بر 20 میدان نفت و گاز در گستره ای به وسعت 27 هزار كیلومتر مربع در شمال و شمال شرق استان خوزستان را به عهده دارد.

تولید روزانه نفت خام شركت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان حدود 140هزار بشكه می باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.